قالب پرشین بلاگ

مستطیل آبی

مستطیل آبی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای ورزشی و آدرس footballworldnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به گزارش خبرگزاری فارس، مخالفت فدراسیون جهانی فوتبال با برگزاری مسابقات رسمی و بین‌المللی فوتبال بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات غرب آسیا بیش از هر زمان دیگری مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را بر آن داشت تا برای تلطیف شرایط و کسب مجوز حضور بانوان مسلمان محجبه در مسابقات، قدم های محکمتری را بردارد. 


پیش از این در مسابقات المپیک نوجوانان در سنگاپور، تلاش هایی صورت گرفت و با وجود مخالفت های شدید بلاتر با برگزاری مسابقات ایران با چنین پوششی در این دوره از رقابت ها، نوجوانان ایران با پوشش اسلامی در بازی ها شرکت کردند و به مقام چهارمی هم رسیدند، اما پس از این مسابقات، فیفا بار دیگر بر مواضع خود پافشاری کرد و در مسابقات غرب آسیا با وجود حضور تیم هایی مثل ایران، فلسطین، اردن، لبنان و سوریه که از کشورهای اسلامی هستند اجازه حضور بانوان با پوشش اسلامی را نداد.

 

تنها تیمی که در این مسابقات به باورهای خود پایدار ماند تیم ملی بانوان ایران بود که از مسابقات کنار رفت اما سایر تیم های مسلمان با پوشش مورد تایید فیفا در این رقابت ها حضور پیدا کردند.

 

پس از این اتفاق، فدراسیون فوتبال به دنبال این مسئله رفت تا با برگزاری جلسه با مسئولان فیفا آنها را بابت حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی توجیه کند. اولین جلسه با حضور علی کفاشیان، فریده شجاعی رئیس کمیته بانوان فدراسیون، پریا شهریاری مسئول فوتبال ساحلی بانوان، لنکرانی و مهدی محمد نبی برگزار شد. در این جلسه مسئولان فدراسیون که می دانستند یکی از ایرادهای فیفا به پوشش گردن بازیکنان است با تهیه فیلم از بازیکنان مردی که از گردنی در جریان مسابقات استفاده می کردند به بلاتر رئیس فیفا نشان دادند که آنها بدون مشکل به بازی می پردازند. از جمله این بازیکنان می توان به دروگبا و ته‌وز اشاره کرد.

مسئولان فدراسیون به صورت مشروح تاریخچه پوشش اسلامی و اینکه چرا ایران می خواهد به باورهای خود بایستد را ارائه کرد.

در این نشست بلاتر به مسئولان ایران اعلام کرد تنها فیفا و او تصمیم گیرنده در این زمینه نیستند و توضیح داد که برای تصمیم گیری چهار تشکیلات وجود دارد که پس از نظر نهایی همه این تشکیلات، تصمیم گیری صورت می گیرد.

این تشکیلات شامل روسای فدراسیون های انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند می شود.

حتی نماینده فدراسیون فوتبال سفری به ایرلند داشت و عکس ها و طراحی های مختلف برای پوشش بانوان مسلمان را در اختیار مسئولان این "برد" قرار داد.

 

درست در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران این فعالیت را برای مجاب کردن مسئولان تصمیم گیرنده فوتبال آغاز کرده بود، "احمد" اهل اردن که عضو کمیته اجرایی فیفا است دست به کار شد و پایاپای با ایران برای محقق شدن خواسته استفاده از پوشش اسلامی برای بانوان مسلمان آغاز به فعالیت کرد.

حدود ۹ ماه قبل در اردن جلسه ای ترتیب داده و در این خصوص صحبت هایی با مردان تصمیم گیرنده فیفا انجام شد. در این نشست مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون مدارکی را در اختیار مسئولان انگلیسی قرار داد و و سپس طرحی های مختلف لباس هم در اختیار نمایندگان فیفا قرار گرفت.

 

تاریخ بعدی جلسه که در واقع تصمیم نهایی برای پوشش اسلامی گرفته می شود، ۳ مارس مصادف با ۱۳ اسفند در لندن است. چهار تشکیلات فیفا و چهار تشکیلات فدراسیون های تصمیم گیرنده شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند در این روز نظر خود را اعلام می کنند.

در طراحی جدیدی که فدراسیون ایران ارائه کرده مطرح شده که اگر گردنی به بازیکن فشار بیاورد خود به خود باز می شود و فشار را از گردن بازیکن خارج می کند.

 

در پی درخواست ایران برای برگزاری جلسه نهایی، جرمی والکر دبیرکل فیفا در ایمیلی به فدراسیون اعلام کرده با توجه به اینکه تنها فیفا در این خصوص تصمیم گیرنده نیست و "برد" متشکل از چهار فدراسیون انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند هم باید نظر بدهند، روز ۳ مارس این جلسه برگزار می شود.

 

در این خصوص مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون نیز به خبرنگار ورزشی فارس اظهار داشت: ما متن سه صفحه ای آماده کرده ایم که به زودی روی سایت فدراسیون هم قرار می گیرد. رایزنی برای پوشش اسلامی توسط ایران آغاز شده و سپس اردنی ها وارد عمل شدند. امیدوار هستیم که در جلسه لندن تصمیمات خوبی در این باره گرفته شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:40 ] [ mahiar ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

جدیدترین اخبار فوتبال را از ما بخواهید
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 554
بازدید دیروز : 73
بازدید هفته : 682
بازدید ماه : 680
بازدید کل : 64586
تعداد مطالب : 401
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1