قالب پرشین بلاگ

مستطیل آبی

مستطیل آبی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای ورزشی و آدرس footballworldnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به نقل از سایت اخبار فوتبال جهان در شرایطی که از ابتدای فصل جاری تاکنون تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا موفق شده در رقابت‌های لالیگا 107 گل به ثمر رساند، مسعود اوزیل با دادن 15 پاس گل، بهترین سازنده گل در لیگ این کشور و قاره اروپا به شمار می‌رود.

وی فصل گذشته در اولین دوره حضورش در تیم رئال نیز در پایان فصل بهترین سازنده گل قاره اروپا با 24 پاس منجر به گل شناخته شد.

در رده‌بندی بهترین سازنده‌های گل این قاره، هم تیمی آرژانتینی هافبک آلمانی، یعنی آنخل دی ماریا با 14 پاس گل در رتبه دوم جای گرفته است.

همچنین آنتونیو والنسیا، بازیکن اکوادوری منچستریونایتد با 13 پاس گل در 23 بازی صاحب پله سوم است.

لیونل مسی، بهترین بازیکن جهان و اروپا در سال گذشته نیز با همین تعداد پاس گل البته در 32 بازی در رده چهارم جای گرفته است.


*فهرست بهترین سازندگان گل حال حاضر قاره سبز به شرح زیر است:

1- مسعود اوزیل، رئال مادرید، آلمانی، 23 ساله، 15 پاس گل در 31 بازی

2-آنخل دی ماریا، رئال مادرید، آرژانتینی، 23 ساله، 14 پاس گل در 19 بازی

3-آنتونیو والنسیا،‌ منچستریونایتد انگلیس، اکوادوری، 25 ساله، 13 پاس گل در 23 بازی

4-لیونل مسی، بارسلونا اسپانیا، آرژانتینی، 24 ساله، 13 پاس گل در 32 بازی

5-داوید سیلوا، منچسترسیتی انگلیس،‌اسپانیایی ، 25 ساله،‌ 13 پاس گل در 32 بازی

6-فابریزیو میکولی، پالرمو ایتالیا، ایتالیایی، 32 ساله، 12 پاس گل در 24 بازی

7-ادن آزاراد، لیل فرانسه، بلژیکی، 21 ساله، 12 پاس گل در 32 بازی

8-ماتیو والبونه، المپیک مارسی فرانسه، فرانسوی، 27 ساله، 11 پاس گل در 26 بازی

9-فرانک ریبری، بایرن مونیخ آلمان، فرانسوی، 28 ساله، 11 پاس گل در 30 بازی

10-خوان ماتا، چلسی انگلیس،‌ اسپانیایی، 23 ساله و خوان آرانگو، بورسیامونش‌گلادباخ آلمان، ونزوئلایی، 31 ساله – هردو  11 پاس گل در 31 بازی

 

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:15 ] [ mahiar ]

دومین دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب در ورزشگاه استامفوردبریج برگزار خواهد شد. چلسی که در فصل جاری در پیکارهای باشگاهی داخلی نتوانست به آنچه مد نظر مقامات تیم، بخصوص رومن آبراموویچ، مالک متمول و روسی برسد، در لیگ قهرمانان تا به اینجا چهره تیمی کاملا موفق را داشته است.

این اتفاق خوشایند در حالی برای آبی‌های استامفوردبریجی روی داده که حتی در نیمه‌های راه «آندره ویاس بواس» مربی جوان پرتغالی را به علت کسب نتایج ضعیف در رقابت های داخلی بخاطر اخراج از دست داد تا اکنون روبرتو دی ماتئو، مربی جوان ایتالیایی به عنوان مسئول موقت زمام امورش را در اختیار گیرد.

در مقابل میهمان انگلیسی‌ها تیمی کوچک و کم اعتبار در دنیای فوتبال نیست. بلکه با وجود بارسلونا، دروگبا، لمپارد، تری، چک و ... خود را برابر حریفی می بینند که عنوان قهرمانی فصل گذشته این مسابقات را در اختیار دارد و به علت کلاس کاملا برتر و منحصر بفرد خود،‌ الگوی تمام تیم های باشگاهی و حتی ملی سراسر جهان شده است.

آخرین سری ملاقات ‌های این دو تیم انگلیسی و اسپانیایی مربوط به سال 2009 و مرحله نیمه نهایی همین مسابقات است که در نیوکمپ به تساوی بدون گل رسیدند و در لندن تساوی یک بر یک شکل گرفت. از این رو بارسا صعود کرد اما چلسی حذف شد.

 

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:8 ] [ mahiar ]

در آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب در ورزشگاه آلیانس آره‌نای شهر مونیخ، بایرن با نتیجه 2 بر یک رئال مادرید را شکست داد.

شاگردان هانیکس در دقیقه 17 توسط ریبری به گل دست یافتند تا هواداران بایرن به پیروزی امیدوار شوند. دو تیم در پایان نیمه اول با همین نتیجه به رختکن رفتند تا اینکه مسعود اوزیل در دقیقه 53 گل تساوی رئال مادرید را به ثمر رساند.

پس از این گل بایرن که در خانه بازی می‌کرد بر حملاتش افزود تا با پیروزی میدان را ترک کند. این اتفاق سرانجام در دقیقه 90 رخ داد و ماریو گومز دروازه کاسیاس را برای دومین بار گشود تا بایرن در آخرین لحظات به پیروزی برسد.

گفتنی است، در دیگر دیدار این مرحله امشب (چهارشنبه) چلسی از بارسلونا پذیرایی می‌کند.

رقابت‌های دور برگشت هفته آینده برگزار می‌شود.

 

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:6 ] [ mahiar ]

 

   هفته چهارم و آغازین دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌شود.


در دو مسابقه حائز اهمیت برای فوتبالدوستان ایرانی تیم‌های استقلال در گروه اول و سپاهان در گروه سوم در دو دیدار خارج از خانه به مصاف دو رقیب عربی خود یعنی الجزیره امارات و لخویای قطر می‌روند.

استقلال که در دور رفت با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست و 4 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول به کار خود پایان داد در دیداری سرنوشت‌ساز در حالی به مصاف الجزیره امارات می‌رود که در بازی رفت مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی 3 امتیاز را به حریف اماراتی سوغاتی داد.

با این تفاسیر استقلالی‌ها که در صورت کسب هر نتیجه‌ای جز پیروزی در دیدار چهارشنبه شب باید از آسیا خداحافظی کنند تنها با اندیشه پیروزی در دیدار مقابل الجزیره صدرنشین قدم به میدان خواهند گذاشت.

بازگشت مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان به ترکیب اصلی آبی‌پوشان می‌تواند بهترین سورپرایز برای پرویز مظلومی و هواداران باشد تا با توجه به دو پیروزی پرگل دو هفته اخیر لیگ برتر و نزدیک‌ شدن به یک عنوان قهرمانی دیگر، آبی‌پوشان ایران با انگیزه‌ای مضاعف و با هدف کسب هر 3 امتیاز در خانه حریف قدرتمند اماراتی به میدان بروند.

 
 

دو تیم پیش از این در لیگ قهرمانان آسیا 5 بار در مرحله گروهی لیگ‌های 2009، 2010 و 2012 به مصاف هم رفته‌اند که هنوز استقلال موفق به شکست این حریف اماراتی در دیدارهای رو در رو نشده است. 3 تساوی و 2 شکست حاصل رویارویی استقلال و الجزیره است.

این بازی ساعت 20:15 فردا به میزبانی الجزیره برگزار می‌شود. در دیگر دیدار این گروه نسف قارسی ازبکستان در ورزشگاه اختصاصی خود از الریان قطر میزبانی می‌کند.

*جدول رده‌بندی گروه اول:

1-الجزیره 9 امتیاز

2-استقلال 4 امتیاز

3-الریان 3 امتیاز

4-نسف قارسی یک امتیاز

* نبرد سپاهان برای صعود


سپاهان دیگر نماینده ایران چهارشنبه در خانه لخویا، قهرمان دو دوره لیگ ستارگان قطر می‌رود. سپاهان برای صعود دوباره به جمع 16 تیم برتر آسیا مقابل پدیده لیگ برتر قطر هرچند کار آسانی در پیش ندارد اما زردها قصد دارند با کسب هر 3 امتیاز کار خود برای صعود به مرحله حذفی را در پایان هفته چهارم تمام کند.

این تیم که در هفته دوم با پنالتی دقیقه پایانی مقابل الاهلی عربستان امتیاز از دست داد در صورت یک برد دیگر مقابل نماینده فوتبال قطر با 10 امتیاز صعودش قطعی می‌شود و در 2 هفته پایانی مقابل النصر و الاهلی تنها به منظور صدرنشین شدن در گروه و میزبانی در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی به میدان خواهد رفت.

 
 

بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک و با گل دقایق پایانی بهترین بازیکن این روزهای سپاهان یعنی سزار برزیلی به پایان رسید و با توجه به محرومیت انضباطی عمادرضا و حضور این بازیکن در ترکیب تیم ملی عراق مقابل مصر در دیدار تدارکاتی امروز، باز هم چشم امید هواداران نماینده زردپوش ایران به ساق‌های سزار دوخته شده تا با جادوگری‌های زوج برزیلی سزار – جان‌واریو یک 3 امتیاز شیرین دیگر به حساب سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا واریز شود.

این دیدار ساعت 20:30 چهارشنبه در ورزشگاه اختصاصی لخویا برگزار می‌شود. از همین گروه تیم‌های الاهلی عربستان و النصر امارات در عربستان به مصاف هم می‌روند.

*جدول رده‌بندی گروه سوم:

1- سپاهان ایران، 7 امتیاز

2- الاهلی عربستان، 4 امتیاز

3- النصر امارات، 3 امتیاز، تفاضل 1-

4- لخویا قطر، 3 امتیاز، تفاضل 1-

همچنین در روز چهارشنبه طبق برنامه 4 دیدار از شرق آسیا برگزار می‌شود:

گروه پنجم:

بنیادکار ازبکستان - گامبا اوزاکا ژاپن

آدلاید استرالیا - پوهانگ کره جنوبی

گروه هفتم:

سئونگنام کره جنوبی - سنترال کاست استرالیا

ناگویا گرامپوس ژاپن - تیان جین تدای چین

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:55 ] [ mahiar ]

در چارچوب هفته چهارم و آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی و در حضور96 هزار و 200 تماشاگر (طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) به مصاف الغرافه قطر رفت که بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

علی کریمی در دقیقه 85 برای پرسپولیس و تاردلی در دقیقه 90+1 برای الغرافه گل زدند.

این بازی پرتماشاگرترین بازی لیگ قهرمانان آسیا تا این مرحله است.

فرهاد مجیدی بازیکن ایرانی الغرافه در ترکیب اصلی این تیم قرار داشت و در دقیقه 74 با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد. مجیدی پس از اخراج پیراهن الغرافه را درآورد و زیر آن پیراهن آبی بر تن کرده بود.

روشن ایرماتوف ازبکستانی داور مسابقه به حامد شامی و میرغنی الزین از الغرافه کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس با این تساوی 8 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول گروه D باقی ماند. الغرافه قطر 3 امتیازی هم در رده سوم است.

دیدار دو تیم دیگر این گروه یعنی الشباب امارات و الهلال عربستان 2-1 به سود نماینده عربستان به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس:

آسمیر آودوکیچ، شیث رضایی، محمد نصرتی، شیث رضایی، مهرداد پولادی، سامان آقازمانی، امیر حسین فشنگچی، علی کریمی، غلامرضا رضایی( از دقیقه 81 وحید هاشمیان)، محمد نوری، هادی نوروزی( از دقیقه 63 جواد کاظمیان) و ایمون زائد( از دقیقه 87 مهدی مهدوی‌کیا)

سرمربی: مصطفی دنیزلی

 

[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:51 ] [ mahiar ]

به نقل از ایمنا اوربرو در این دیدار مقابل گوتبرگ به تساوی 2 بر 2 دست یافت.
در این دیدار توبیاس سانا در دقیقه 46 گوتبرگ را پیش انداخت اما آتشکده یک دقیقه بعد بازی را به تساوی کشید. توبیاس گران در دقیقه 75 یاران آتشکده را پیش انداخت اما پنتوس در دقیقه 86 بازی را بار دیگر به تساوی کشید.
این سومین گل ویلیام آتشکده فروارد 20 ساله در چهارمین بازی این فصل او و تیمش در لیگ سوئد است.
گفتنی است در دیگر رقابتهای لیگ سوئد یاران امین نظری یعنی تیم مالمو امشب به میهمانی یورگاردنس می رود.
نظری در بازیهای گذشته تیمش به میدان نرفته است و به نظر می رسد آینده در انتظار این مهاجم 18 ساله و ایرانی- سوئدی تیم مالمو است

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:55 ] [ mahiar ]

فردا شب (سه‌شنبه) اولین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانس آره‌نا مونیخ میان بایرن و رئال مادرید انجام می‌شود. این مصاف در شرایطی انجام خواهد گرفت که دو تیم تاکنون بارها با یکدیگر در عرصه‌های گوناگون روبه رو شده اند. در تاریخ پیکارهای دو تیم 18 دیدار ثبت شده که سهم پیروزی‌های بایرن، 10 و رئال نیز 6 برد بوده است. ضمن آنکه دو دیدار نیز به تساوی منجر شده است.

به این ترتیب ژرمن‌ها با اتکا به سوابق گذشته امیدوار به کسب موفقیت در این جدال بس دشوار بوده، اما میهمان پرآوازه‌ اسپانیایی به بزرگان نامدار خود می‌نازد و در کنار آن راه پیروزی را از طریق اندیشه‌های مورینیو جست‌وجو می‌کند.

جدا از این نکته در فصل جاری باوارایی‌ها (بایرن) و کهکشانی‌ها‌ (رئال) شرایط متفاوتی را تجربه کرده اند.

بایرن پس از شروعی خوب در فصل جاری،‌ در اواسط فصل در بوندس‌لیگا دچار لغزش‌ شد و با از دست دادن چند امتیاز حساس سبب شد تا شاگردان یوپ هاینکس از بورسیادورتموند، قهرمان فصل قبل و صدرنشین کنونی عقب بمانند. سرخپوشان هرچند در اواخر زمستان و ابتدای بهار با تلاش بیشتر توانستند فاصله خود را با زردپوشان کم کنند، اما پس از باخت سرنوشت‌ساز یک بر صفر هفته گذشته از دورتموندی‌ها، شانس قهرمانی لیگ داخلی را از دست دادند.

آنها اکنون تمام رویای کسب افتخار خود را در فصل جاری در کسب عنوان نخست لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان می‌بینند.

برای این منظور البته هاینکس و بازیکنانش کاری بسیار سخت را پیش رو دارند.

در نقطه مقابل رئال مادرید در فصل جاری با شناخت بیشتر خوزه مورینیو، مربی توانمند پرتغالی خود نسبت به سال گذشته ‌روند رو به رشد محسوسی داشته است. این تیم پس از پشت سر گذاشتن هفته‌های اولیه لیگ داخلی(لالیگا) صدرنشینی را از آن خود کرد و از بارسلونا پیش افتاد. سفید پوشان متمول پایتخت هرچند این اواخر اندکی دچار لغزش شدند و بارسا را نزدیک‌تر به خود دیدند، اما همچنان پیشتازی لالیگا را در اختیار دارند و شانس شماره یک قهرمانی به شمار می‌روند.

آقای خاص (مورینیو) و مردانش نیک می‌دانند برای تحقق قهرمانی قاره نیز نیاز مبرمی به حفظ جایگاه خود تا آخرین هفته فصل باشگاهی دارند. چرا که به باورعمده کارشناسان در صورت کسب عنوان نخست در اسپانیا، مقام قهرمانی از دست کاتالان‌ها خارج کرده و از این موفقیت، پلی برای دسترسی به عنوان نخست قاره سبز خواهند ساخت.

البته برای این منظور کریس رونالدو، ایکر کاسیاس، مسعود اوزیل و دیگر سفید‌های مادریدی مجبورند از گذرگاه مونیخ عبور کنند. جدالی که به زعم مسئول فنی این تیم ساده و راحت نخواهد بود.

این پیکار ساعت 23:15 به وقت تهران انجام خواهد شد.

 

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:54 ] [ mahiar ]

به نقل از رسانه های منطقه این دروازه بان 39 ساله هفته گذشته هنگام پیاده روی در یکی از خیابانهای فرعی کویت بود که یک اتومبیل با سرعت زیاد به او برخورد کرد وبه شدت مجروح شد.


بر اساس این گزارش، وی پس از این حادثه به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت و تلاش پزشکان برای نجات جان وی طی پنج روز اخیر نتیجه ای دربرنداشت تا اینکه روز گذشته فوت کرد.

سمیر سعید در کنار احمد طرابلسی از بهترین های دروازه بانان تاریخ فوتبال کویت بود

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:53 ] [ mahiar ]

هفته اول از دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فردا با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود تا تیم‌ها در چهارمین هفته مسابقات وارد فاز چالش جدیدی از رقابت شوند.

در حساس‌ترین رقابت فردآ پرسپولیس که همچنان روزهای پرفراز و نشیبی را در فوتبال ایران سپری می‌کند برای قطعی کردن صعود خود از گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الغرافه قطر می‌رود.

سرخپوشان البته در آسیا برخلاف لیگ ایران تیمی باثبات نشان داده‌اند و هم در بازی‌های خانگی و هم در خارج از خانه موفق عمل کرده‌اند. در سوی مقابل الغرافه هفته پایانی لیگ قطر را با بردی پرگل مقابل السد، آخرین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا جشن گرفت، هرچند که در پایان این رقابت‌ها رتبه نه چندان مناسب ششمی از آن دومین تیم پرافتخار فوتبال قطر شد.

پرسپولیس در بازی رفت با 3 گل مقابل میزبان قطری خود به برتری رسید تا ضمن کسب هر 3 امتیاز و حفظ صدرنشینی با 7 امتیاز شانس اول صعود از گروه چهارم لقب بگیرد. الغرافه نیز که از وجود فرهاد مجیدی، کاپیتان پیشین استقلال و چند لژیونر برزیلی و مراکشی دیگر در ترکیب خود بهره می‌برد در دور رفت با 2 تساوی و یک شکست و با کسب 2 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت.

 
*تقابل علی کریمی و فرهاد مجیدی در دیدار رفت پرسپولیس و الغرافه قطر

دیدار فردا می‌تواند از جذابیت‌‌های زیادی نیز برخوردار باشد؛ از حضور پرشمار تماشاگران سرخ‌پوش که به قول علی پروین اگر تگرگ هم ببارد باید حضوری 120 هزار نفری و پرشمار در ورزشگاه آزادی داشته باشند گرفته تا نیاز دو تیم برای کسب هر 3 امتیاز. از دیگر نکات جذاب این مسابقه می‌توان به بازگشت فرهاد مجیدی به ورزشگاه آزادی اشاره کرد آن هم در حالی که سابقه گلزنی با پیراهن استقلال به حریف سرخ‌پوش را دارد.

پرسپولیس که تا پیش از این در هفته‌های چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در 2 دوره‌ای که حضور داشته مقابل حریفانش متحمل شکست‌های پرگلی شده قصد دارد با کسب یک پیروزی شیرین مقابل الغرافه ضمن شکست طلسم هفته چهارم، با 10 امتیاز صعودش به مرحله حذفی این رقابت‌ها و حضور در جمع 16 تیم برتر آسیا را قطعی کند.

پرسپولیس در 3 دیداری که در تاریخ این رقابت‌ها مقابل الغرافه تجربه کرده 2 برد و یک باخت را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است. یکی از این دو برد در فصل 2009 و با نتیجه 3 بر یک و با گل‌های ابراهیم توره، نیکبخت واحدی و مازیار زارع در ورزشگاه آزادی برای سرخ‌پوشان به دست آمد و پرسپولیسی‌ها که در هفته دوم لیگ قهرمانان امسال نیز در خانه بردی پرگل را در دومین روز سال جدید مقابل الشباب امارات جشن گرفتند در خانه به دنبال تکرار خاطرات شیرین در ورزشگاه آزادی هستند.


پرسپولیس در صورت برتری در دیدار فردا صعودش را به مرحله بعد قطعی می‌کند و باید در ادامه برای سرگروهی بجنگد. در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان در خانه از الشباب امارات پذیرایی می‌کند.

 
 

جدول گروه چهارم در پایان دور رفت:

1- پرسپولیس 7 امتیاز

2- الهلال عربستان، 3 امتیاز

3- الغرافه قطر، 2 امتیاز، تفاضل 3-

4- الشباب امارات، 2 امتیاز، تفاضل5-

گفتنی است، از گروه دوم این مسابقات العربی قطر که تا به حال در رقابت‌های امسال امتیازی را کسب نکرده همراه با هادی عقیلی در خانه از پاختاکور ازبکستان پذیرایی می‌کند.

*جدول رده‌بندی گروه دوم در پایان دور رفت رقابت‌ها:

1- الاتحاد عربستان، 9 امتیاز

2- بن‌یاس امارات، 4 امتیاز، تفاضل 1+

3- پاختاکور ازبکستان، 4 امتیاز، تفاضل 2-

4- العربی قطر، بدون امتیاز

 

فردا همچنین 4 دیدار در منطقه شرق آسیا طبق برنامه زیر از گروه‌های ششم و هشتم رقابت‌ها برگزار می‌شود:

گروه ششم:

توکیو ژاپن -  بیجینگ گوان چین

بریسبن استرالیا - اولسان کره‌جنوبی

گروه هشتم:

چونبوک موتورز کره‌جنوبی - بوریام یونایتد تایلند

گوانگژو چین - کاشیوا ریسول ژاپن

همچنین چهارشنبه در هفته چهارم تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان دو نماینده دیگر کشورمان در گروه اول و سوم این دیدارها در دو مسابقه حساس خارج از خانه به ترتیب به مصاف الجزیره امارات و لخویای قطر می‌روند.

 

 

 

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:49 ] [ mahiar ]

دو گل وین رونی منچستریونایتد را به برد چهار بر صفر مقابل استون ویلا رساند. به این ترتیب فاصله منچستریونایتد با منچسترسیتی دوباره به 5 امتیاز افزایش یافت.

یونایتد در حالی به مصاف ویلا رفت که هنوز در شوک باخت به ویگان بود. سر الکس فرگوسن پل اسکولز را به میانه میدان فرستاده بود و دنی ولبک را به خاویر ارناندس ترجیح داده بود.

در اوایل بازی بود که آندریاس وایمن از تله آفساید دفاع یونایتد گریخت ولی ضربه پای چپ او آرام بود و داوید دخئا به آسانی آن را گرفت.

برای یونایتد در بازی با کویینز پارک رنجرز پنالتی بحث‌برانگیزی گرفته شده بود و این بار هم در دقیقه 7 بود که داور برای یونایتد پنالتی گرفت.

اشلی یانگ که به دلیل کارهایش که منجر به اخراج شان دری در آن بازی شده بود در محوطه جریمه با برخورد با کیاران کلارک به زمین افتاد و داور پنالتی بحث‌برانگیز دیگری برای یونایتد گرفت. صحنه آهسته نشان می‌داد که برخورد این دو نفر جزئی بوده است.

وین رونی هم توانست پنالتی را بر خلاف جهت حرکت شی گیون وارد دروازه حریف کند. این چهل و هفتمین گل فصل یونایتد در اولدترافورد بود.

یونایتد با درخشش اسکولز بازی را در دست گرفت و به حملات خود ادامه داد، اما دفاع ویلا خوب کار می‌کرد و مانع گلزنی بازیکنان یونایتد می‌شد. دنی ولبک که نمایش خوبی داشت در دقیقه 44 گل دوم تیمش را زد. کریک در سمت چپ توپ را به پاتریس اورا سپرد و سانتر او را ولبک در تیر دورتر به گل تبدیل کرد.

دو تیم در ابتدای نیمه دوم بازی را آرام کردند. به تدریج و پس از دقیقه 60 بود که ویلا سوار بر بازی شد و دخئا مجبور شد چند بار ضربات حریف را دفع کند. با این حال امید آنها با گل وین رونی در دقیقه 74 نابود شد.

رونی توپ را به آنتونیو والنسیا سپرد و او آن را به خود رونی پاس داد و ضربه او پس از برخورد به کالینز وارد دروازه گیون شد.

دیمیتار برباتوف سپس برای اولین بار در طول دو ماه گذشته پا به میدان گذاشت.

نانی در وقت‌های تلف شده بازی روی پاس عالی جانی ایونز صاحب توپ شد و گل چهارم تیمش را هم زد.

به این ترتیب یونایتد 82 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول لیگ برتر است. ویلا هم با 35 امتیاز پانزدهم است، هرچند خطر سقوط را چندان حس نمی‌کند.
 

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:47 ] [ mahiar ]

بایرن مونیخ در حالی که می‌دانست دورتموند در بازی این هفته پیروز شده در خانه خود نتوانست ماینس را ببرد و بازی دو تیم در آلیانس آره‌نا با تساوی بدون گل به پایان رسید.

البته یوپ هاینکس نگاه به لیگ قهرمانان و بازی با رئال مادرید داشت و به همین دلیل به چندین بازیکن خود مانند فیلیپ لام، تونی کروس، ماریو گومز و فرانک ریبری استراحت داده بود.

اکنون قهرمانی دورتموند تنها از نظر ریاضی مسجل نشده، وگرنه دورتموند با کسب دو امتیاز دیگر از سه بازی پیش رو قهرمان خواهد شد.

بایرن به روشنی مانند بازی‌های گذشته‌اش نبود، اما با این حال یک بار ضربه آناتولی تیموشچوک به تیر دروازه سمت چپ ماینس برخورد کرد.

بایرن در نیمه دوم و با حضور ریبری کنترل بازی را در دست گرفت و تیموشچوک شوت دیدنی دیگری به سمت دروازه ماینس زد.

ماریو گومز در دقیقه 60 به میدان رفت و با حضور او و تونی کروس بود که بازی در دقایق پایانی جذاب‌تر شد، اما با این حال گلی به ثمر نرسید.

بایرن اکنون 64 امتیاز دارد و هشت امتیاز از بروسیا دورتموند عقب است. ماینس هم با 37 امتیاز دوازدهم است

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:4 ] [ mahiar ]

 

بارسا روی چمن فاجعه‌بار و فوق‌العاده بی‌کیفیت ورزشگاه سیوداد والنسیا نتوانست نمایش همیشگی را داشته باشد و لوانته با دفاعی عالی و چندلایه بازی بارسا را مختل ساخته بود و بارسا که با یک پنالتی مشکوک عقب افتاده بود سرانجام با یک پنالتی جنجالی به پیروزی رسید. لیونل مسی در این بازی توانست به رکورد 41 گل در یک فصل لالیگا برسد و در کنار کریس رونالدو قرار بگیرد.

 

پپ گواردیولا که به بازی با چلسی در لیگ قهرمانان فکر می‌کرد در این بازی دنی آلوز، جرارد پیکه و آندرس اینیستا را روی نیمکت گذاشته بود و چابی و پدرو را هم در حدود یک نیمه به میدان فرستاد.
 
بارسا در این دیدار با پیراهن نعناعی‌رنگ خود بازی می‌کرد، چرا که لوانته پیراهن اصلی خود را بر تن داشت که رنگ‌هایش بسیار شبیه به پیراهن اصلی بارسلونا است.
 
بارسلونا بازی را خوب آغاز کرد و در دقیقه 10 بود که سانتر الکسیس سانچس را تیاگو با ضربه سر به بیرون زد.
 
تیاگو در دقیقه 19 این بار ضربه ایستگاهی لیونل مسی را با سر زد اما توپ در دستان گوستاوو مونوا قرار گرفت.
 
لوانته در دقیقه 22 برخلاف جریان بازی به گل رسید. کرنر بارکرو را ویکتور والدس دور کرد، اما ضربه خوان‌فران به دستان سرخیو بوسکتس برخورد کرد و داور به هافبک بارسا اخطار داد و برای لوانته پنالتی گرفت. بارکرو پنالتی را به مرکز دروازه زد، در حالی که والدس به سمت چپ شیرجه رفته بود.
 
بارسلونا همچنان مالکیت توپ را در دست داشت ولی ممکن بود با دو گل خورده به رختکن برود. لوانته در دقیقه 38 فرصتی عالی داشت. آدریانو و والدو با هم برخورد کردند، و پدرو لوپس فضایی عالی یافت تا حمله کند. اما ضربه او از لبه محوطه جریمه با اختلاف اندکی به بیرون رفت.
 
بارسا در اوایل نیمه دوم هم توپ را در دست داشت اما باز هم نزدیک بود گل بخورد. این بار اشتباه تیاگو در نهایت باعث شد آرونا کانه توپ را بگیرد و آن را به بارکرو بدهد. این بازی‌ساز لوانته که دید والدس از دروازه بیرون آمده تلاش کرد گل بزند اما کارلس پویول در نهایت از راه رسید و خطر را دفع کرد.
 
بارسلونا با دفاع پرتعداد و قدرتمند لوانته در ایجاد موقعیت مشکل داشت تا این که لیونل مسی در دقیقه 64 گل تساوی را زد. او با الکسیس یک و دو کرد و سپس با پای چپ از گوشه محوطه جریمه توپ را به کنج دروازه لوانته رساند. او اکنون در 10 بازی پیاپی در لالیگا گل زده و با رکورد رونالدو و ماریانو مارتین برابری می‌کند.
 
بارسا در دقیقه 72 به گل دوم رسید. ایساک کوئنکا و پدرو بوتلیو در محوطه جریمه با هم برخورد کردند و به زمین افتادند. داور در ابتدا دستور به ادامه بازی داد اما کمک او با او صحبت کرد و سرانجام داور برای بارسا پنالتی گرفت. هرچند تصاویر آهسته نشان می‌داد که بوتلیو با دستانش کوئنکا را هل داده، اما باز هم تصمیم داور بحث‌برانگیز بود و به نظر می‌رسید کیفیت پایین چمن هم در زمین خوردن کوئنکا بی‌تاثیر نبوده.
 
در هر حال پنالتی حاصل را مسی به گوشه بالای دروازه زد و به رکورد 41 گل در این فصل لالیگا رسید و با کریستیانو رونالدو در این زمینه برابری کرد. هر کدام از این دو نفر که به عنوان آقای گلی برسند رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را از آن خود خواهند کرد.
 
بازیکنان لوانته روی این تصمیم به شدت اعتراض کردند و اندکی بعد، هنگامی که بوتلیو تعویض شد با عصبانیت روی نیمکت نشست و با دست به نیمکت کوبید. همچنین مونوا در یک صحنه که می‌خواست توپ را دفع کند آن را با تمام توان به سمت کمک داور زد.
 
در ادامه بارسا باز هم حمله کرد و در یک صحنه آندرس اینیستا با ضربه بازیکن حریف در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور این بار اعتقادی به پنالتی نداشت. قبل از گل دوم بارسا هم یک بار توپ در محوطه جریمه به دستان مدافع لوانته برخورد کرده بود که تا حدی مشابه برخورد توپ با دست بوسکتس در صحنه پنالتی لوانته بود.
 
لوانته در لحظات پایانی به پیش تاخت و شوت ژاوی تورس در آخرین ثانیه‌های بازی می‌توانست برای والدس دردسرساز شود اما دروازه‌بان بارسا با تسلط توپ را که مقابل او به زمین خورده بود گرفت.
 
بارسا به این ترتیب پیروزی ارزشمندی در شهر والنسیا کسب کرد و با 81 امتیاز همچنان دوم است. لوانته هم با 48 امتیاز پنجم است.
 

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:53 ] [ mahiar ]

رئالی‌ها که در اندیشه بازی با بایرن مونیخ بودند در این بازی از حریف عقب افتادند و تا اواخر دیدار بازی با نتیجه مساوی دنبال می‌شد ولی رئال در نهایت موفق شد این تیم انتهای جدولی را ببرد.

کریستیانو رونالدو در این دیدار چهل و یکمین گل فصل خود را زد و رکورد جدیدی به جا گذاشت (رکورد قبلی با 40 گل متعلق به خود او بود)، و رئال مادرید هم با 107 گل در یک فصل با رکورد بیشترین گل زده‌ای که یک تیم تاکنون در یک فصل لالیگا داشته برابری کرد. این رکورد هم متعلق به خود مادریدی‌ها و برای فصل 90-1989 بود.

مردان ژوزه مورینیو بازی را با کنترل توپ آغاز کردند اما ناگهان گل خوردند. تره‌خو آرژانتینی از دفاع مادرید گذشت و زمانی که قصد داشت موقعیت را برای شوت‌زنی خود آماده کند، سرخیو راموس با دست توپ را زد و داور اعلام پنالتی کرد.

دلاس کوئواس که فصل پیش با گل او بود که گيخون در برنابئو پیروز شد پشت توپ ایستاد و اسپورتینگ را پیش انداخت.

دفاع گيخون سرانجام هفت دقیقه بعد باز شد. راموس سانتری عالی انجام داد که گونسالو ایگواین با ضربه سری خوب دروازه حریف را باز کرد.

سفیدپوشان به حملات خود ادامه دادند و یک بار ضربه ایستگاهی نوری شاهین به تیر دروازه برخورد کرد.

مورینیو در نیمه دوم کریم بنزما و آنخل دی‌ماریا را به میدان فرستاد.

مادرید باز هم توپ را در اختیار داشت ولی نمی‌توانست دفاع سرسخت گيخون را باز کند. آنها چند بار صاحب ضربات ایستگاهی شدند اما رونالدو نتوانست آنها را بر خلاف دیدارهای گذشته به گل تبدیل کند.

سرانجام در دقیقه 73 بود که رئال به گل رسید. دی‌ماریا از فضای پیش رو استفاده کرد و سانتری انجام داد که رونالدو توانست روی آن با ضربه سری که به تیر دروازه خورد توپ را به تور دروازه برساند.

کانیا از گيخون در دقیقه 79 اخراج شد. تکل خشن او روی پای دی‌ماریا چاره‌ای برای داور باقی نگذاشت جز این که کارت زرد دوم را به او بدهد. البته کانیا در نیمه اول هم می‌توانست اخطار دوم را بگیرد.

بنزما در دقیقه 81 گل سوم را زد. پاس عالی مسعود اوزیل به بنزما رسید و این مهاجم فرانسوی از زاویه‌ای بسته گل 107 مادرید در این فصل را به ثمر رساند. آنها با رکوردی که در فصل 90-1989 با هدایت جان توشاک به دست آوردند برابری کردند.

در نهایت مارسلو و بنزما موقعیت‌هایی را از دست دادند.

به این ترتیب مادرید در حالی به مصاف بارسلونا می‌رود که مطمئن است دست کم 4 امتیاز فاصله با این تیم دارد. گيخون هم 7 امتیاز فاصله با منطقه رهایی از سقوط پیدا کرده و به نظر می‌رسد سقوط آنها اجتناب‌ناپذیر باشد. آنها با 28 امتیاز و یک پله سقوط به رده نوزدهم رسیدند

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:49 ] [ mahiar ]

 

    هفته بیست و ششم و پایانی از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های عربستان شنبه شب با برگزاری دو بازی پیگیری شد که طی آن الشباب در خانه الاهلی به نتیجه تساوی یک بریک دست یافت و تیم‌های الهلال و الاتفاق نیز به نتیجه تساوی 3 بر 3 رضایت دادند.

تیم‌های الاهلی و الشباب که رقابت نزدیکی برای دستیابی به قهرمانی لیگ برتر عربستان داشتند، شنبه شب در ورزشگاه "ملک عبدالله الفیصل" شهر جده به مصاف هم رفتند. الشباب که با کسب نتیجه تساوی در این بازی می‌توانست به عنوان قهرمانی دست یابد، به این هدف رسید و با گرفتن یک امتیاز از میزبان خود 64 امتیازی شد و برای ششمین بار جام قهرمانی فوتبال عربستان را بالای سر برد.

در این بازی ابتدا تیم الشباب با گلزنی ناصر الشمرانی در دقیقه 19 از میزبان خود پیش افتاد و با گل دقیقه 75 تیسیر الجاسم کار دو تیم به تساوی کشیده شد. این نتیجه درحالی رقم خورد که دو بازیکن تیم الاهلی به نام‌های حسن الراهب و محسن العیسی به ترتیب در دقایق 83 و 3+90 با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شدند. تیم الاهلی عربستان یکی از تیم‌های هم‌گروه سپاهان در گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست که در آن تیم‌های لخویای قطر و النصر امارات نیز حضور دارند.

دیشب همچنین تیم الهلال در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف الاتفاق رفت و با نتیجه تساوی 3 بر 3 متوقف شد. برای الهلال در این بازی خانگی عبدالله الزوری (25)، یوو بیونگ سو (26) و کریستین ویلهمسون (76 - پنالتی) گل زدند و گل‌های تیم الاتفاق نیز توسط یوسف السالم (20 و 43) و جمعان الجمعان (4+90) به ثمر رسید. الهلال و الاتفاق با این تساوی به ترتیب 60 و 44 امتیازی شده و همچنان در رتبه های سوم و چهارم جدول رده بندی لیگ برتر عربستان باقی ماندند.

الهلال عربستان نیز یکی از تیم‌های هم‌گروه پرسپولیس در گروه D مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. در این گروه تیم‌های الشباب امارات و الغرافه قطر نیز حضور دارند.

جدول رده بندی لیگ برتر عربستان:
1- الشباب 64 امتیاز (قهرمان)
2- الاهلی 62 امتیاز
3- الهلال 60 امتیاز
4- الاتفاق 44 امتیاز

 

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:47 ] [ mahiar ]

 

آخرین دیدار هفته سی‌ام لیگ برتر از ساعت ۱۸:۵۵ در ورزشگاه آزادی در حضور حدود 30 هزار تماشاگر برگزار شد و استقلال با نتیجه 3 بر صفر از سد صبای قم گذشت.

پژمان منتظری در دقیقه ۱۶، یرکوویچ در دقیقه ۲۶ و میثم حسینی در دقیقه ۴۳ برای استقلال گلزنی کردند.

استقلال در نیمه اول با انجام یک بازی هجومی سه گل زد و در نیمه دوم مسابقه را اداره کرد. بازیکنان صبا نیز در نیمه دوم از حملات فراوان خود هیچ نتیجه‌ای نگرفتند. بازیکنان صبا در این بازی سه بار توپ را به تیر دروازه آبی‌پوشان کوبیدند.

علیرضا فغانی داور مسابقه به آندرانیک تیموریان، میلاد میداودی و میثم حسینی  از استقلال و مرتضی کاشی از صبا کارت زرد نشان داد.

استقلال با این پیروزی ۵۸ امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار گرفت و تراکتورسازی ۵۶ امتیازی هم سوم است. به این ترتیب در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ رقابت قهرمانی بین سه تیم بالای جدول حساس‌تر از گذشته شد. صبا هم با ۴۶ امتیازی همچنان در رده چهارم جدول است.

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، خسرو حیدری(از دقیقه ۶۹ اسماعیل شریفات)، ساموئل، آندرانیک تیموریان( از دقیقه ۶۹ مجتبی جباری)، فریدون زندی، علی حمودی، آرش برهانی و یرکوویچ( از دقیقه ۷۷ میلاد میداودی)

سرمربی: پرویز مظلومی

ترکیب صبای قم:

حامد لک، مرتضی کاشی، مجید حیدری، مجید هوتن، اکبر صادقی، مرتضی هاشمی‌زاده( از دقیقه ۶۰ میلاد نوری)، محسن بیات، وحید حمدی‌نژاد، مهدی بدرلو، میلاد سلیمان فلاح( از دقیقه ۵۰ عبدالکریم اسلامی) و رضا عنایتی

سرمربی: عبدالله ویسی

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:8 ] [ mahiar ]

به گزارش ايسنا، تيم فوتسال دبيرستان امام خميني(ره) خرم آباد که با شکست دادن هلند به فينال رقابت هاي جهاني مدارس رسيده بود، عصر امروز(جمعه) از ساعت 15:30 به وقت ايران برابر نماينده ترکيه قرار گرفت که در پايان موفق شد اين تيم را از پيش رو بردارد و جام قهرماني اين مسابقات را بالاي سر ببرد.

شاگردان حسن وند در نيمه نخست اين بازي، با نتيجه سه بر يک بر نماينده کشور ميزبان چيره شدند و در نيمه دوم هم با وجود اينکه ترکيه اي ها يک گل زدند و اختلاف را به حداقل رساندند، بيکار ننشستند و چهارمين گلشان را هم به ثمر رساندند.در ادامه بازي هم ايران يک گل و ترکيه دو گل را زدند.

گل هاي اين ديدار را فريد اميري، مسلم اولادقباد، نويد هاديان، محمد بيرانوند، رضا احمدپور براي ايران به ثمر رساندند تا تيم فوتسال دبيرستان امام خميني(ره) خرم آباد در پايان با حساب کار پنج بر چهار ترکيه را شکست داده و عنوان قهرماني مسابقات را از آن خود کند.

نماينده ايران پيش از راه يابي به فينال، به ترتيب تيم هاي فرانسه، بلژيک، کرواسي، سوئد و هلند را مغلوب خود کرده بود.

گفتني است حسين شمس سرمربي سابق تيم ملي نيز به عنوان رئيس انجمن فوتسال دانش آموزي و سرپرست، تيم دبيرستان امام خميني(ره) خرم آباد را در اين مسابقات همراهي مي کرد.

[ جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:56 ] [ mahiar ]

رقابت های فوتسال غرب آسیا درحالی دیشب در بحرین به پایان رسید که شاگردان شهرزاد مظفر با پیروزی پر گل مقابل اردن عنوان قهرمانی را کسب کردند.
 در دیدار فینال این رقابت ها تیم ملی ایران با گل های فرشته کریمی(2گل) - الناز ارومات (2گل) - فهیمه زارعی (2گل) ، نغمه مردای و فاطمه اعتدادی ، اردن حریف سرسخت این دوره از پیکارها را از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی غرب آسیا را به خود اختصاص داد. ایران در سال 2008 هم قهرمان رقابت های غرب آسیا شده بود.
 ملی پوشان صبح شنبه 26 فروردین از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران می شوند.

 

 

 

[ جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:41 ] [ mahiar ]

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود از بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران که روز گذشته با نتیجه تساوی یک بر یک در اصفهان به پایان رسید، نوشت: محمد نوری، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در فاصله 3 دقیقه مانده به پایان بازی هفته سی‌ام لیگ برتر برای تیمش گلزنی کرد تا سپاهان 3 امتیاز را با یک امتیاز عوض کند.

در این دیدار که در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، در حالی که تیم میزبان تصور می‌کرد با 3 امتیاز شیرین روی گل جواهیر سوکای در دقیقه 82  زمین مسابقه را ترک خواهد کرد، محمد نوری 5 دقیقه بعد گل تساوی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد تا پیروزی صدرنشین بر باد رود.

این نتیجه ضربه بزرگی بر سپاهان وارد کرد؛ زیرا استقلالی‌ها، غول‌های تهران با اختلاف تنها 4 امتیاز و با یک بازی کمتر در تعقیب نماینده اصفهان هستند.

تیم زلاتکو کرانچار بدون شکست و با 7 امتیاز از 3 بازی در صدر گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. این تیم در دور رفت مرحله گروهی مسابقات 2 پیروزی خانگی و یک تساوی یک بر یک مقابل الاهلی امارات به دست آورده است. یک پیروزی برای سپاهان مقابل لخویا در ورزشگاه السد قطر در تاریخ سه‌شنبه 22 فروردین، این تیم را به عنوان مدعی اصلی صدرنشینی گروه سوم معرفی خواهد کرد.

[ جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:35 ] [ mahiar ]

بروسیا دورتموند 1 – بایرن مونیخ صفر
 
گل: لواندوفسکی (77)
 
پنالتی از‌دست‌رفته: روبن (86) برای بایرن
 
 
 
بایر لورکوزن 3 – کایزرسلاترن 1
 
گل‌ها: کیسلینگ (1)، رولفس (57) و راینارتس (69) برای لورکوزن، درشتروف (42) برای لاترن
 
 
 
هانوفر 2 – ولفسبورگ صفر
 
گل‌ها: دیوف (44)، یاکونان (77)
 
 
 
هوفنهایم 4 – هامبورگ صفر
 
گل‌ها: وسترگارد (17)، صالحوویچ (25، پنالتی)، جانسن (51) و شیپلاک (59)
 
 
 
نورنبرگ 4 – شالکه 1
 
گل‌ها: بالیچ (25)، سیمونز (37، پنالتی)، دیداوی (45 و 88) برای نورنبرگ، هولتبی (85) برای شالکه
 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:46 ] [ mahiar ]

در حساس ترین بازی هفته سی ام مسابقات فوتبال دسته برتر باشگاههای کشور تیم فولاد مبارکه سپاهان در اصفهان فردا میزبان پرسپولیس تهران است .
 این دیدار در شرایطی برگزار می شود که سپاهان هنوز پیگیر پرونده بازی با تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس هم به دنبال تغییر رای کمیته انضباطی در مورد بازی با تیم داماش گیلان است.
 سپاهان دراین دیدار محسن بنگر را به علت محرومیت و حسن اشجاری را به علت مصدومیت در اختیار ندارد و در سوی دیگر میدان ، پرسپولیس با 8 محروم و مصدوم به اصفهان می آید . مازیار زارع ،محمدنصرتی ، غلامرضا رضایی و میثاق معمارزاده به علت محرومیت و علیرضا محمد ، مهرداد اولادی و علیرضا نورمحمدی هم به علت مصدومیت نمی توانند پرسپولیس را در این بازی همراهی کنند .
 از دیگر عواملی که حساسیت این بازی را بیشتر می کند حضور زلاتکوکرانچار سرمربی اسبق تیم پرسپولیس بر روی نیمکت سپاهان اصفهان است ، کرانچارآخرین مربی خارجی پرسپولیس قبل از حضور دنیزلی بوده و حالا قرار است مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.
 سپاهان اصفهان می تواند با کسب پیروزی در این بازی گام بلندی برای کسب سومین عنوان قهرمانی پیاپی خود بردارد.
 این دیدار امروز از ساعت 17 با قضاوت محسن ترکی به همراه کمکهای کهوری و داوری در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود.
 هم اکنون سپاهان اصفهان با 58 امتیاز در صدر و پرسپولیس تهران با36 امتیاز با حساب کسر دو امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد .

 

 

 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:45 ] [ mahiar ]

 

کریستیانو رونالدو ستاره میدان بود و هت‌تریک تماشایی او و پاس گلی که به خوسه کایخون داد برد این تیم را رقم زد.
 
میزبان بازی را عالی آغاز کرد و با سرعت بالای گردش توپ رقیب را زیر فشار گذاشت.
 
رادامل فالکائو در دقیقه 8 از سمت راست گریخت ولی ضربه او که به بازیکنان دیگر برخورد را ایکر کاسیاس توانست دفع کند.
 
این دربی هم بی‌جنجال نبود و در دقیقه 20 بود که رونالدو به سمت دروازه حریف گریخت و بین گابی و خوان‌فران گیر کرد و به زمین افتاد، اما داور دستور به ادامه بازی داد.
 
مردان ژوزه مورینیو توانستند توفان دقایق ابتدایی اتلتیکو را مهار کنند و در دقیقه 25 با گل تماشایی رونالدو پیش بیفتند. کریم بنزما روی خطای لوییس پریا در فاصله 23 متری دروازه متوقف شد و رونالدو پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای مهارنشدنی و دیدنی گل اول را زد. تیبو کورتوا، دروازه‌بان اتلتیکو هیچ واکنشی نتوانست روی این ضربه نشان دهد.
 
رئال هشت دقیقه بعد فرصتی عالی داشت و آنخل دی‌ماریا توپ را به کریم بنزما سپرد که آزادانه در محوطه جریمه قرار داشت اما او موقعیت را از دست داد.
 


اتلتیکو نیمه دوم را هم مانند نیمه اول توفانی آغاز کرد و در دقیقه 55 بود که به گل رسید. آدرین در کنار خط صاحب توپ شد و سانتر او پس از این که از سرخیو راموس گذشت، با ضربه سر محکم رادامل فالکائو به گل تبدیل شد.
 
اتلتیکو از تساوی خوشحال بود اما در دقیقه 68 بود که گل دوم را خورد. این بار هم رونالدو با شوتی بسیار دیدنی که چرخشی جالب داشت توپ را از روی سر کورتوا رد کرد و وارد دروازه اتلتیکو کرد.
 
رئال مادرید در دقیقه 83 کار را تمام کرد. دیه‌گو گودین تنه محکمی به گونسالو ایگواین در محوطه جریمه زد و رونالدو با گل کردن پنالتی حاصل پنجاه و دومین گل خود را در طول کل رقابت‌های این فصل به ثمر رساند. این چهل‌امین گل رونالدو در این فصل لالیگا به شمار می‌رفت و هفتمین هت‌تریک او در این فصل بود. البته کورتوا جهت توپ را به درستی تشخیص داد اما توپ در آخرین لحظه به زمین خورد و از دستان او دور شد.
 
سپس په‌په می‌توانست از فاصله‌ای نزدیک گل بزند اما او که در شرایطی عالی صاحب توپ شده بود به شکلی عجیب توپ را به بیرون زد. سپس رونالدو با کورتوا تک به تک شد اما ضربه او را دروازه‌بان 19 ساله بلژیکی برگرداند.
 
رئال در دقیقه 87 به گل چهارم رسید. خوسه کایخون تازه‌وارد با پاس عالی رونالدو توپ را گرفت و آن را از بین پاهای کورتوا به گل تبدیل کرد. البته در تصاویر آهسته به نظر می‌رسید او اندکی در موقعیت آفساید قرار داشته.
 
اتلتیکو در دقیقه 89 موقعیتی عالی یافت اما ضربه دیه‌گو روی پاس فیلیپه لوییس در حالی که کاسیاس هم تسلیم شده بود به تیر دروازه برخورد کرد.
 
رئال مادرید با 82 امتیاز صدرنشین ماند و اتلتیکو با 42 امتیاز نهم است.

 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:44 ] [ mahiar ]

در دیدارهای امشب سری آ نتایج زیر حاصل شد:
 
 
 
رم 3 – اودینزه 1

 
گل‌ها: اوسوالدو (8)، توتی (86) و مارکینیو (90) برای رم، فرناندز (43) برای اودینزه
 
 
 
کاتانیا 1 – لچه 2
 
گل‌: برجسیو (52) برای کاتانیا، کورویا (88) و دی‌میکله (90) برای لچه
 
پنالتی ازدست‌رفته: دی‌میکله (61) برای لچه
 
اخراج: کاریسو (90) از کاتانیا
 
 
 
فیورنتینا صفر – پالرمو صفر
 
 
 
جنوا 1 – چزنا 1
 
گل‌ها: روسی (41) برای جنوا، موتو (76) برای چزنا
 
 
 
اینتر 2 – سیه‌نا 1
 
گل‌ها: میلیتو (42 و 81، پنالتی) برای اینتر، دی‌آگوستینو (6) برای سیه‌نا
 
 
 
یوونتوس 2 – لاتزیو 1
 
گل‌ها: په‌په (30) و دل‌پیرو (82) برای یووه، مائوری (45) برای لاتزیو
 
اخراج: کوزاک (90) از لاتزیو
 
 
 
ناپولی 1 – آتالانتا 3
 
گل‌ها: لاوتزی (13) برای ناپولی، بوناونتورا (10)، بلینی (58) و کارمونا (68) برای آتالانتا
 
اخراج: پاندف (70) از ناپولی
 
 
 
پارما 2 – نوارا صفر

 
گل‌ها: جووینکو (27)، جاناتان (40)
 
پنالتی ازدست‌رفته: ریگونی (60) برای نوارا
 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:44 ] [ mahiar ]

در دیدارهای امشب لیگ برتر نتایج زیر به دست آمد:
 
 
 
منچسترسیتی 4 – وست برومویچ صفر
 
گل‌ها: آگرو (6 و 54)، ته‌وز (61)، سیلوا (64)
 
 
 
ویگان 1 – منچستریونایتد صفر
 
گل‌: مالونی (50)
 
 
 
ولورهمپتون صفر – آرسنال 3
 
گل‌ها: فان‌پرسی (9، پنالتی)، ولکات (11)، بنایون (69)
 
اخراج: باسونگ (8) از ولوز
 
 
 
کویینز پارک رنجرز 3 – سوانسی صفر
 
گل‌ها: بارتون (45)، مک‌کی (55)، بوساکی (67)
 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:43 ] [ mahiar ]

تيم ملي فوتبال ايران 13 ارديبهشت (2 مي) در تهران ديدار تدارکاتي را با تيم ملي موزامبيک برگزار مي‌کند.
 
 کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي ايران که براي ملاقات با برخي از بازيکنان ايراني شاغل در اروپا، ايران را ترک کرده بود در اين سفر خارجي پس از مذاکراتي که با فدراسيون فوتبال موزامبيک داشت، برگزاري اين بازي را در تاريخ 2 مي قطعي کرد.
 
 پيش از اين قرار بود تيم ملي در تاريخ يک مي با تيم ملي عراق بازي کند.

 فدراسيون ايران در تلاش است تا ديدار تدارکاتي‌اي با تيم ملي کويت نيز در همين ارديبهشت‌ فراهم کند.
 
 کي‌روش اصالتي موازمبيکي دارد و به نظر مي‌رسد اين بازي به پيشنهاد او انجام خواهد شد.
 

[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:42 ] [ mahiar ]

در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال شاهد باز‌ی‌های حساس و مهمی در صدر و انتهای جدول هستیم. شاید در پایان این هفته معمای قهرمانی و همچنین تکلیف برخی تیم‌ها برای سقوط تا حدی زیادی یکسره و البته پیچیده شود. همه این موارد به نتایج این هفته بستگی دارد.

نگاهی به ۹ دیدار این هفته که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌اندازیم.

سپاهان - پرسپولیس؛ دنیزلی به استقلالی‌ها هم عیدی می‌دهد؟

پرسپولیس با تیمی نصفه و نیمه راهی نصف جهان می‌شود. سرخپوشان تهرانی در مسابقه با صدرنشین لیگ، مازیار زارع، محمد نصرتی، غلامرضا رضایی و میثاق معمار‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. پرسپولیس بعد از شکست خانگی برابر داماش که نیمه‌تمام ماند تنش‌های زیادی با فدراسیون فوتبال پیدا کرد و در مجموع اوضاع و احوال خوبی ندارد.

سپاهان سه امتیاز بیشتر از استقلال دارد و صدرنشین است و می‌خواهد صدرنشینی‌اش را در خانه تثبیت کند. روز پنج‌شنبه هواداران استقلال حامی پرسپولیس هستند و شاید برای اولین بار در لیگ یازدهم دوست دارند رقیب دیرینه‌شان موفق باشد. پرویز مظلومی و سایر استقلالی‌ها می‌خواهند ببینند که دنیزلی می‌تواند ششمین شکست فصل را به سپاهان تحمیل کند یا نه؟


سپاهان هفته گذشته برابر ملوان به برتری رسید ولی دریافت سه گل در یک نیمه نشان داد که خط دفاع مستحکم سپاهان قابل عبور است. ایمون زاید که متخصص هت‌تریک است اگر بتواند مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را هم گل بزند باعث خوشحالی‌ آبی‌ها خواهد شد. استقلالی‌ها از زاید و دنیزلی عیدی می‌خواهند و این مرتبه برای گلزنی زاید و البته هت‌تریک هورا هم می‌کشند.

در آن سوی میدان مهاجم خطرناکی چون برنو سزار برابر تیم بی‌دفاع پرسپولیس قرار دارد. نتیجه  نبرد این دو تیم بیش از آنکه برای پرسپولیس مهم باشد برای استقلال و تراکتورسازی اهمیت دارد و شاید پرسپولیس بتواند سرنوشت قهرمان لیگ را عوض کند و رقابت در مثلث مدعیان قهرمانی حساس‌تر شود.

*نفت آبادان - ذوب آهن؛ جدال برای ششمی

نفت آبادان هفته گذشته در لحظات آخر با یک پنالتی‌ای که نبود، سه امتیاز بازی با صبا را از دست داد و حالا در خانه‌اش باید به مصاف ذوب آهنی برود که هفته گذشته نتوانست تیم هفدهم جدول را شکست بدهد. ذوب آهن اگر بتواند در آبادان برنده شود با تیم نفت تهران هم امتیاز خواهد شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نمی‌تواند جای این تیم را بگیرد. هرچند نفت در خانه بیشتر شکست خورده است.

* سایپا - راه آهن؛ شاگردان دایی برابر تیم شوک زده

سایپا هفته گذشته در اهواز فولاد خوزستان را شکست داد و از نظر فنی در شرایط مناسبی است اما خبر استعفای کوشا مدیرعامل باشگاه نه تنها برای بازیکنان سایپا که برای بیشتر اهالی فوتبال تعجب برانگیز بود. هرچند کوشا بعد از استعفا هم سر تمرین تیم رفت ولی بازهم حرف و حدیث‌های فراوانی در مورد تغییر در مدیریت این باشگاه شنیده می‌شود.


در آن سوی میدان هم راه آهنی هست که هنوز در منطقه خطر قرار دارد و در حاشیه امنیت نیست. بازیکنان سایپا می‌خواهند فقط برای دفاع از اعتبار خود پیروز شوند و تیم‌شان را در جدول بالا بکشند اما بازیکنان راه آهن برای بقا می‌جنگند و قطعا انگیزه راه آهنی ها بیشتر است.

*تراکتورسازی - فولاد خوزستان؛ جدال دیدنی قرمزپوشان

تراکتورسازی هفته گذشته در خانه مقابل فجرسپاسی نتیجه نگرفت تا مظلومی جای قلعه‌نویی را در رده دوم جدول بگیرد. قلعه‌نویی دوست ندارد برای دومین هفته متوالی مظلومی را بالای سرخود ببیند بنابراین تیمش را با تمام توان به میدان می‌فرستد تا سه امتیاز بازی را بگیرد و امیدوار باشد ویسی بتواند استقلال را متوقف کند.

فولاد خوزستان هم بعد از شکست خانگی هفته قبل دوست ندارد دوباره ببازد. جدال جلالی و قلعه نویی دیدنی خواهد بود دو مربی با دو سبک خاص می‌توانند یک بازی دیدنی را رقم بزنند. باید دید در جدال دو تیم قرمزپوش چه تیمی برنده می‌شود.

*نفت تهران - شهرداری تبریز؛ نبرد دو تیم بی‌هوادار

نفت تهران هفته گذشته برابر شاهین بوشهر شکست خورد و بختش برای کسب سهمیه آسیایی کمتر شد. شاگردان فرکی در این هفته باید برابر  شهرداری تبریز تیم هفدهم جدول صف آرایی کنند تیمی که قطعا انتحاری بازی می‌کند تا سه امتیاز بازی را بگیرد. نفت در هفته‌های پایانی مثل ابتدای فصل مقتدر نیست و اگر این هفته هم امتیاز از دست بدهد جایگاه پنجمی‌اش هم در خطر قرار می‌گیرد. وجه مشترک دو تیم این است که  جزء تیم‌های کم تماشاگر لیگ هستند.

*داماش گیلان - مس سرچشمه؛ سقوط در شهر باران

داماش هفته گذشته نمایش قابل قبولی برابر پرسپولیس ارایه کرد و تا دقیقه ۹۳ دو بر یک از سرخپوشان تهرانی پیش بود ولی بازی نیمه‌تمام ماند تا این تیم با رای کمیته انضباطی سه بر صفر پیروز شود. داماش این هفته شهر باران می‌تواند یک برد قابل پیش بینی را به دست بیاورد البته اگر اتفاق خاصی رخ ندهد. مس سرچشمه اگر این هفته بازنده شود سقوطش روی کاغذ هم قطعی می‌شود و اولین تیمی است که با لیگ برتر یازدهم وداع می‌کند. مس سرچشمه فصل گذشته به لیگ برتر صعود کرده بود.

*فجرسپاسی - ملوان انزلی؛ مساوی نتیجه‌ای دلخواه؟

رقابت فجر و ملوان، نبرد تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول است. اگرچه قطعا مربیان دو تیم پیش از بازی خواهند گفت برای برد تیم‌شان را به میدان می‌فرستند اما  تساوی هم نتیجه بدی برای دو تیم محسوب نمی‌شود و شاید فجر و ملوان امتیازها را تقسیم کنند تا جایگاه‌های خود را در جدول ثابت نگه‌دارند.

*مس کرمان - شاهین بوشهر؛ جدال شش امتیازی ته جدولی‌ها

مس کرمان که در گذشته‌های نه چندان دور حتی به لیگ قهرمانان آسیا رسید در این فصل به دلیل مشکلات زیاد به بخشی از آنها به مدیریت بازمی‌گشت برای فرار از سقوط در جدول لیگ مبارزه می‌کند و اگر نتواند در دیدار خانگی برابر شاهین بوشهر پیروز شود شرایطش بحرانی خواهد شد.


قاسمپور البته مربی کاردانی است و شاید با تدبیر او مس در لیگ برتر حفظ شود اما حریف مس تیم بحران‌زده‌ای به نام شاهین است که بازیکنانش با وجود اینکه پولی نگرفته‌اند اما بخاطر فوتبالدوستان بوشهری هم قسم شده‌اند تا تیم را در لیگ برتر حفظ کنند و به همین دلیل هم این تیم هفته گذشته بدون سرمربی خود توانست نفت تهران را شکست بدهد. دیدار این دو تیم شش امتیازی است و تیم برنده می‌تواند به بقا در لیگ برتر امیدوار شود و بازنده در وضعیت بدی قرار می‌گیرد. مساوی برای هر دو تیم نوعی شکست است.

* استقلال - صبای قم؛ مساوی ممنوع!

اگرچه قطعا استقلال جمعه عصر با تمام توان برای شکست صبای قم به میدان می‌رود اما اگر پرسپولیس روز قبل سپاهان را شکست داده باشد و دنیزلی به استقلالی‌ها هم بعد از تعطیلات نوروز عیدی داده باشد در آن صورت انگیزه استقلالی‌ها برای شکست صبا دوچندان است. در این صورت آنها می‌توانند با پیروزی مقابل صبا با سپاهان صدرنشین هم امتیاز می‌شوند ولی نباید فراموش کرد که در آنسوی میدان بازیکنان بی‌ادعا، دونده و پدیده لیگ برتر قرار دارند. بازیکنان جوانی که از لیگ دسته یک به لیگ برتر آمده‌اند و برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگند. ویسی این بازی را زیباترین بازی نیم فصل دوم نامیده است. مسابقه‌ای که مربیان و بازیکنان دو تیم در آن از مساوی تنفر دارند.

* برنامه هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

پنجشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۷

سپاهان اصفهان - پرسپولیس

جمعه ۲۵ فروردین


نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان ساعت 16

داماش گیلان - مس سرچشمه ساعت 17

فجرسپاسی - ملوان انزلی ساعت 17

مس کرمان - شاهین بوشهر ساعت 17

سایپا - راه آهن ساعت 17

تراکتورسازی تبریز- فولاد خوزستان ساعت 17

نفت تهران - شهرداری تبریز ساعت 17

استقلال - صبای قم ساعت ۱۸:۵۵

 

 

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:11 ] [ mahiar ]

نمایش بارسا در این بازی فوق‌العاده بود و هرچند ختافه تلاش کرد به ویژه در نیمه دوم فضا را ببندد، اما نتوانست زیر بار فشار حملات بارسا دوام بیاورد.
 
پپ گواردیولا ترکیبی تهاجمی را به میدان فرستاده بود. آندرس اینیستا در دقیقه 12 با ضربه‌ای که زد میگل مویا را به واکنش واداشت، اما دروازه‌بان ختافه دو دقیقه بعد نتوانست مقابل ضربه الکسیس سانچس کاری بکند.
مسی توپ را به الکسیس سپرد، و او از گوشه محوطه جریمه توپ را به گوشه بالای دروازه زد.
 
بارسلونا به حملات پیاپی خود ادامه داد ولی نمی‌توانست به گل دوم برسد. پدرو، مسی و چابی در دقایق پس از گل سه موقعیت خوب داشتند اما آنها را از دست دادند.
 
در یکی از این حملات، مسی توپ را با پاسی دقیق به چابی سپرد و او هم توپ را تلاش کرد از بالای سر مویا وارد دروازه کند اما کاتا دیاس توپ را از روی خط برگرداند و مسی نتوانست در برگشت ضربه‌ای بزند.
 
سانچس در دقیقه 35 فرصتی عالی برای زدن گل دوم داشت. سانتر دیدنی ایساک کوئنکا تنها به یک ضربه نیاز داشت تا به گل تبدیل شود اما الکسیس توپ را به کنار دروازه زد.
 
سرانجام در دقیقه 44 بود که گل دوم از راه رسید. مسی با اینیستا یک و دویی دیدنی انجام داد و با پاس پشت پای اینیستا بود که مسی از فاصله 14 متری با شوتی ویرانگر توپ را به گوشه بالای دروازه کوبید.
 
بارسلونا در نیمه دوم هم فوق‌العاده ظاهر شد. البته ختافه در دقیقه 60 موقعیت خوبی یافت؛ ضربه سر بد سرخیو بوسکتس به دیاس رسید و ضربه جاه‌طلبانه او که شیب لازم را نداشت به تیر دروازه برخورد کرد.
 
بارسلونا در دقیقه 73 گل سوم را هم زد. کوئنکا که در سمت راست بازی می‌کرد گریخت و هرچند استپ توپ او خوب نبود، اما سانترش عالی بود و این توپ را سانچس با ضربه سر به گل دوم خود و گل سوم تیمش تبدیل کرد.
 
دو دقیقه بعد بود که بارسا باز هم به گل رسید؛ این بار هم با ضربه سر، که این اتفاقی نادر برای این تیم به شمار می‌رود. روی کوئنکا خطا شد، مسی از سمت راست توپ را ارسال کرد و پدرو در حالی که تقریبا پشت به دروازه بود سومین گل فصل خود را با ضربه سری زیبا به ثمر رساند.
 
اکنون بارسلونا با 78 امتیاز دوم است اما فاصله را با رئال مادرید به تنها یک امتیاز کاهش داده. مردان ژوزه مورینیو می‌توانند با پیروزی در ورزشگاه اتلتیکو مادرید فاصله را به چهار امتیاز برگردانند.
 
ختافه هم با 42 امتیاز فعلا دهم است

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:9 ] [ mahiar ]

گل زودهنگام سولی مونتاری برای پیروزی کافی بود، هرچند که میلان نمایش درخشانی نداشت.
 
ماتیا دشیلیو برای اولین بار در ترکیب اصلی میلان در این فصل قرار گرفت و در پست مدافع چپ بازی کرد و جنارو گتوزو هم برای اولین بار پس از سپتامبر توانست در ترکیب ثابت به میدان برود. اما حتی حضور گتوزو هم الهام‌بخش میلان نشد.
 
میلان در دقیقه 7 به گل رسید. ضدحمله این تیم با روبینیو آغاز شد و او توپ را به مونتاری سپرد و این بازیکن بود که دروازه استفانو سورنتینو را گشود.
 
کیه‌وو به پیش تاخت و موقعیت‌های فراوانی به دست آورد که سیریل تریو فرانسوی در استفاده از آنها ناکام بود. یک بار هم روبینیو حرکتی انفرادی انجام داد ولی ضربه نهایی او با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
اوضاع در نیمه دوم هم همین طور بود و کیه‌وو مالکیت توپ را در دست داشت. این بار نوبت به سرجیو پلیسیر رسیده بود که موقعیت‌ها را از دست بدهد. یک بار هم توپ در محوطه جریمه به دست الساندرو نستا برخورد کرد اما داور آفساید بازیکن حریف را اعلام کرد.
 
فرانچسکو آچربی از کیه‌وو هم در لحظات تلف‌شده برای کیه‌وو گلی زد که داور آفساید اعلام کرد.
 
اکنون میلان با 67 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به یوونتوس 65 امتیازی صدرنشین است. کیه‌وو هم با 42 امتیاز نهم است.
 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:8 ] [ mahiar ]

مصطفی دنیزلی با توجه به قرارداد 1،5 ساله‌ای که با پرسپولیس دارد درصدد است این تیم را برای فصل آینده آماده حضور در میادین کند. این مربی فصل بعد می‌تواند خودش تیم را ببندد و با تفکرات خود پرسپولیس را آماده کند. این در حالی است که قرارداد 23 بازیکن در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد.

بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد عبارتند از:

غلامرضا رضایی، محمد نوری، میثاق معمار‌زاده، رضا نور‌محمدی، محمد نصرتی، شیث رضایی، حسین بادامکی، امیر‌حسین فشنگچی، هادی نوروزی، علی کریمی، علیرضا محمد‌، حبیب هوشیار، مهدی مهدوی‌کیا، ممدوتال، ایمون زاید، آودوکیچ، علی عسگر، سامان آقازمانی، مجتبی شیری، مهرداد پولادی، جواد کاظمیان، مازیار زارع و وحید هاشمیان.

مهرداد اولادی ابتدای فصل قرارداد ۲ ساله امضا کرد و اگر در سال دوم با پرسپولیس به توافق برسد این قرارداد تمدید و در غیر این صورت فسخ می‌شود.

ابراهیم شکوری هم یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. کنعانی مدافع جوان  پرسپولیس نیز با قرمز‌پوشان قراردادی ۳ ساله امضا کرد و در این تیم ماندنی است.


با این حال باید دید اتمام قرارداد 23 بازیکن خوش شانسی دنیزلی است یا بدشانسی او؟ خوش شانسی از این جهت که شاید سرمربی پرسپولیس تعدادی از این بازیکنان را نخواهد و بدون اینکه باشگاه برای فروش آنها دچار دردسر شود از پرسپولیس می‌روند و بدشانسی از این جنبه که پر کردن جای نفرات خالی با توجه به محدودیت جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات می‌تواند کار را برای سرخپوشان مشکل کند.


رویانیان اعلام کرده برای فصل آینده تیم فوق کهکشانی می‌بندند و با این شرایط باید دید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات که از 23 اردیبشهت آغاز می‌شود چه خواهد کرد.

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:6 ] [ mahiar ]

هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود. در مهمترین بازی‌های فردا در گروه اول پیکان صدرنشین این گروه که شانس نخست برای صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود در خانه میزبان اتکای گلستان است. شاگردان فرهاد کاظمی که 4 امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول یعنی ایرانجوان بوشهر دارند، با پیروزی در این بازی خانگی صعودشان حتمی خواهد بود.

ایرانجوان نیز که با پیروزی هفته گذشته‌اش خودش را به پیکان نزدیک کرد این هفته یک بازی حساس در اراک پیش رو دارد. آنها با شکست در این بازی حتی اگر پیکان هم در خانه نتیجه نگیرد شانسی برای صعود مستقیم نخواهند داشت و باید در پلی‌آف تلاش کند.

در قعر جدول نیز صنعت ساری و مس رفسنجان که رده‌های 13 و 14 را به خود اختصاص داده‌اند به مصاف هم می‌روند. شکست در این بازی تا حدود زیادی چهره یکی از تیم‌های سقوط کننده را مشخص خواهد کرد.

در بازی های گروه دوم نیز که روز جمعه برگزار می‌شود،‌ ماشین‌سازی، پاس همدان گهر زاگرس و نساجی مازندران که شانس‌های صعود به پلی‌آف محسوب می‌شوند در خانه میزبان حریفان خود هستند و به نوعی بازی‌شان مرگ و زندگی محسوب می‌شود.

ماشین‌سازی تیم دوم جدول در خانه برابر آلومینیوم هرمزگانی قرار می‌گیرد که پیش از صعودش را به لیگ برتر قطعی کرده و پاس همدان هم به مصاف کاوه‌ای می‌رود که در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد و شانس سقوط محسوب می‌شود.

گهر زاگرس و نیروی زمینی هم در ورزشگاه تختی دورود برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و نساجی مازندران هم رای دیدارش با استقلال صنعتی اعلام و 3 بر صفر بازنده شده است، میهمان گل‌گهر سیرجان است.

برنامه کامل هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول:

پنجشنبه 24 اسفند - ساعت 16:30

صنعت ساری - مس رفسنجان (شهدای ساری)

شهرداری اراک - ایرانجوان بوشهر (امام خمینی«ره» اراک)

سایپا شمال - فولاد یزد (شهید وطنی قائم شهر)

شهرداری بندرعباس - استیل آذین سمنان (خلیج فارس بندرعباس)

پیام مخابرات فارس – پارسه تهران (حافظیه شیراز)

پیکان تهران - اتکاء گلستان (شهدای شهر قدس)

ابو مسلم خراسان - گسترش فولاد تبریز (تختی یاسوج)

جمعه  25 فروردین - ساعت 16:30

شهرداری یاسوج - تربیت یزد (تختی یاسوج)

پاس همدان - کاوه تهران (قدس همدان)

ماشین سازی تبریز - آلومینیوم هرمزگان (تختی تبریز)

گهر زاگرس دورود - نیروی زمینی تهران (تختی دورود)

نفت مسجد سلیمان - برق شیراز (اختصاصی نفت)

شیرین فراز کرمانشاه - استقلال صنعتی (انقلاب کرمانشاه)

گل گهر سیرجان - نساجی مازندران (اختصاصی گل گهر)

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:4 ] [ mahiar ]

در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا که امروز (چهارشنبه) اعلام شد و به تاریخ ۷ مارس تا ۱۱ آوریل(۱۷ اسفند ۹۰ تا ۲۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۱) اختصاص  دارد، تیم ایران همانند ماه گذشته در رده در رده 51 جهان و چهارم آسیا قرار دارد.

تیم کشورمان پس از استرالیا(۸۶۲ امتیاز)، ژاپن(۷۵۳ امتیاز) و کره جنوبی (۷۴۶ امتیاز) در آسیا چهارم شده است.

این اتفاق در حالی است که در فهرست قبلی تیم تحت رهبری کی‌روش با ۵۷۴ امتیاز در همین رده بود و پس از استرالیا(۸۶۸ امتیاز)، کره جنوبی (۷۵۱ امتیاز) و ژاپن(۷۴۰ امتیاز) در قاره آسیا قرار داشت.

در این گزینش همچنین تیم‌ ملی اسپانیا با ۱۴۴۲ امتیاز در رده نخست بهترین‌ها باقی ماند و تیم آلمان با ۱۳۴۵ امتیاز دوم شد. اروگوئه با ۱۳۰۹ امتیاز سوم شده است.  تیم‌های هلند، پرتغال، برزیل، انگلیس، کرواسی، دانمارک و آرژانتین  در رده های چهارم تا دهم جای گرفتند.

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:59 ] [ mahiar ]

دیدار سوم تیم‌های مهرام و الریاضی لبنان در مرحله نهایی رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا از ساعت 19:20 در تالار بسکتبال آزادی آغاز شد که در پایان مهرامی‌ها با نتیجه 92 بر 76 به برتری رسیدند.

در کوارتر اول مهرامی‌ها که با ترکیب مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، پاپسو و نیکولاس کیتیشویلی وارد میدان شدند نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و پرتاب‌هایشان یکی پس از دیگری به هدر رفت، اما شاگردان هاشمی در دفاع عملکرد خوبی داشتند و اجازه خودنمایی به حریف لبنانی را ندادند تا در پایان کوارتر اول حساب کار 14 بر 12 به سود الریاضی شود.

در کوارتر دوم مهرامی‌ها تا اواسط این کوارتر همچون کوارتر قبل عمل کردند و پرتاب‌های خود را با بی دقتی از دست دادند، اما در ادامه توانستند با تمرکز بالا توپ‌های خود را وارد سبد کنند و در این کوارتر به نتیجه تساوی 23 بر 23 دست یافتند تا در پایان نیمه اول این نماینده لبنان باشد که با حساب 37 بر 35 از میزبان خود پیش بیفتد.

در کوارتر سوم مهرامی‌ها فوق‌العاده ظاهر شدند و در دفاع و حمله عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. شاگردان هاشمی حملات الریاضی را در دفاع بسیار خوب مهار کردند و در حمله با پرتاب‌های صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق و ریباندهای پاپسو توانستند با نتیجه 29 بر 24 به برتری دست یابند.

در کوارتر چهارم نیز همچون کوارتر سوم مهرامی‌ها خوب ظاهر شدند و پاپسو و نیکولاس کیتیشویلی در دفاع و حمله موفق بودند و در پایان نماینده ایران توانست با نتیجه 28 بر 15 به برتری دست یابد و در مجموع مهرام 92 بر 76 الریاضی را شکست داد.

در دو دیدار گذشته هر یک از تیم‌ها به یک پیروزی دست یافته بودند. مرحله نهایی باشگاه‌های غرب آسیا به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود و قرار است دیدار چهارم هم امروز به میزبانی مهرام در تهران برگزار شود.


 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:24 ] [ mahiar ]

 

 باشگاه سپاهان اصفهان دراین اطلاعیه اعلام کرد با توجه به پیگیریهای مکرر تمامی علاقمندان و هواداران فوتبال، مدیریت این باشگاه در جهت احقاق حقوق مسلم خود از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد که متن این اطلاعیه را در زیر می‌خوانید:
 
 " این باشگاه ظرف مهلت مقرر قانونی و پس از اینکه تنها چند ساعت پیش از بازی تیم سپاهان برابر تراکتورسازی تبریز در روز 22 اسفندماه سال گذشته، از طریق تماس تلفنی از لغو محرومیت توزی توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مطلع شد، رسماً شکوائیه و اعتراضش را به فدراسیون فوتبال و سرپرست سازمان لیگ حرفه ای فوتبال اعلام و ارسال کرد.
 
 همچنین باتوجه به اینکه از نظر قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا و نیز بند (ب) ماده 33 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته محترم انضباطی زمانی می‌تواند محرومیت شخصی یک بازیکن را تعلیق کند که بازیکن خاطی و محروم حداقل نیمی از مدت محرومیت خود را سپری کرده باشد و با عنایت به اینکه رودریگو تنها به یک جلسه محرومیت محکوم بوده، تعلیق مجازات یک جلسه محرومیت نامبرده مغایر بند (ب) ماده 33 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال است.
 
 بر این اساس، باشگاه سپاهان اولاً متعاقب شکایاتی که بلافاصله پس از بازی سپاهان با تراکتورسازی نزد فدراسیون فوتبال مطرح کرد، با استخدام وکیلی بین المللی به نام غلامرضا رفیعی، متخصص در امور فوتبال به عنوان معترض ثالث نسبت به رأی تعلیق محرومیت بازیکن مذکور شکایت اعتراض ثالث خود را تسلیم کمیته محترم انضباطی کرد.
 
 علاوه بر آن با عنایت به اینکه مطابق بند (1) تبصره ماده 29 آئین نامه انضباطی، چنانچه کمیته انضباطی در صدور رأی مرتکب اشتباه شده باشد، رأی صادره قابل اعاده دادرسی است، باشگاه سپاهان از ریاست فدراسیون فوتبال، رسماً از طریق وکلای خود درخواست کرد تا در جهت اعاده دادرسی اقدام شایسته به عمل آید.
 
در نهایت اینکه وکیل این باشگاه باتوجه به ماده 16 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران و با توجه به اینکه کمیته استیناف عالیترین مرجع قضائی فدراسیون فوتبال ایران است، به عملکرد کمیته انضباطی درخصوص اشتباه و یا تخلف از بند (ب) ماده 33 آئین نامه انضباطی نیز رسماً اعتراض کرده و خواهان رسیدگی به این موضوع شده است.
 
 در پایان هیئت مدیره باشگاه سپاهان به مردم استان اصفهان، مسئولان ارجمند این استان و هواداران و دوستداران این باشگاه در سراسر کشور اطمینان می‌دهد تا رسیدگی به شکایت‌های تقدیمی و احقاق حقوق کامل این باشگاه و محرز شدن اینکه رفع محرومیت یک جلسه‌ای بازیکن باشگاه تراکتورسازی تبریز برخلاف نص صریح بند (ب) ماده 33 آئین نامه انضباطی است، به پیگیریهای حقوقی و قضائی داخلی و بین المللی خود ادامه خواهد داد."
 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:20 ] [ mahiar ]

محمد رویانیان در نشست خبری امروز خود، که در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد، گفت: برند تجاری پرسپولیس که بزرگترین سرمایه اجتماعی و اقتصادی بود و سال‌های متمادی از مردم و هواداران دریغ شده بود به دامان ملت بازگشت.

وی ادامه داد: با این رأی پرسپولیس، پرسپولیس شد و دیگر نام پیروزی از داخل پرانتز برداشته می‌شود. بدین ترتیب برند پرسپولیس که سال‌ها دست نااهلان بود و جیب آنها را پر می‌کرد به مردم بازگردانده شد.

رویانیان خاطرنشان کرد: باید از حبیب کاشانی و شکری مدیرعامل و معاون پیشین باشگاه پرسپولیس تشکر کنم که تلاش زیادی در این باره انجام داده‌اند. با رأی دادگاه دست آنها که دنبال کاسبی بودند، کوتاه شد و فایده و سود کسانی که از نام پرسپولیس استفاده کرد باید به باشگاه برگردد و برند پرسپولیس به ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس بازگردانده شد.

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:19 ] [ mahiar ]

فنایی کارشناس داوری معتقد بود پنالتی کریمی صحیح نبود ولی در صحنه ای دیگر پنالتی پرسپولیس  گرفته نشد و گل اول داماش آفساید بود . در ضمن دربازی استقلال و مس سرچشمه گل اول استقلال آفساید بود ، پنالتی سرچشمه گرفته نشد و برهانی باید اخراج می شد ، در ضمن در بازی نفت و صبا پنالتی صبا صحیح نبود .
 برنامه عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه برای دقایقی قطع شد. فردوسی پور زمانی که مشکل برطرف شد خطاب به بینندگان گفت:« باید به همه عزیزان عذر خواهی بدهیم!

 

دفاعیات محسن قهرمانی از سوت های جنجالی
 محسن قهرمانی اولین مهمان تلفنی برنامه دوشنبه شب نود بود.
این داور باتجربه فوتبال کشور که به دلیل سوت های جنجالی اش در هفته های اخیر تا اتمام لیگ برتر از قضاوت محروم شده است، در این برنامه از اقدامات خود دفاع کرد.وی درباره اظهارات خود در بازی ملوان و داماش گفت: من کار خودم را توجیه نمی کنم اما جو ورزشگاه و فحاشی های تماشاگران ملوان اشک من را درآورد.

 
مشاجره شدید رییس کمیته انضباطی و فردوسی پور

 حسن زاده رییس کمیته انضباطی امشب یکی از شب های جنجالی نود را رقم زد.

حسن زاده که دیشب مهمان تلفنی برنامه نود وقتی روی خط آمد که فردوسی پور و رحیمی مدیر عامل سپاهان داشتند در مورد بخشش بازیکنان توسط کمیته انضباطی،به خصوص رودریگو توزی بازیکن خارجی تراکتور سازی قبل از بازی با سپاهان بحث می کردند.

حسن زاده وقتی فرصت حرف زدن پیدا کرد بلافاصله از فردوسی پور و برنامه اش انتقاد کرد و گفت:«شما باید عدالت را رعایت کنید.من دوست نداشتم روی خط برنامه شما بیایم.آقای قهرمانی را ما محروم نکردیم.متاسفانه شما حرف سایت های خبری را باور می کنید و حرف من رییس کمیته انضباطی را نه .شما بدون استناد این مسائل را از طریق برنامه خود پخش می کنید.من به دو دلیل پشت خط آمدم.یکی احترام به بینندگان و دیگری احترام به خود شما.اما شما با شیطنت سعی می کنید توپ را به زمین کمیته انضباطی بیاندازید.


حسن زاده در واکنش به این سوال فردوسی پود که چرا رای بازی پرسپولیس را زود اعلام کردید اما هنوز رای های اعلام نشده زیادی در کمیته انضباطی هست این جواب را تحویل داد:« ما رای پرسپولیس را زود اعلام کردیم اما شما که در رسانه ملی فعالیت می کنید اگر واقعا قصد اطلاع رسانی دارید پس چرا از این رای ها ایراد می گیرید؟شما از ابتدای برنامه تان روی این رای زوم کردید و گفتید که رای ایراد دارد.من که نمی توام برای شما کلاس آموزشی بگذارم و اشکالات حقوقی را به شما بگویم.این رای را ما داده ایم و به دیگران مربوط نیست.فقط کسانی که ذی ربط هستند می توانند در مورد این رای اعتراض کنند.شما و دوستانتان صلاحیت اظهار نظر در هر مسئله ای را ندارید.

 
حسن زاده : دیگر روی خط برنامه نود نمی آیم !


حسن زاده در حالی این حرف ها را زد که فردوسی پور در جواب او گفت:«بسیار خوب،از این به بعد از شما تعریف می کنیم و می گوییم که چه رای خوب داده اید.»این در حالی بود که حسن زاده هم گفت:«من موبایل خود را خاموش می کنم و دیگر هم روی خط برنامه نود نمی آیم.»


حسن زاده که حسابی از دست فردوسی پور شاکی بود حرف هایش را این طور ادامه می دهد:«برنامه نود باید روشن گری کند.تا الان شده که شما در مورد کمیته انضباطی یک نکته مثبت نشان بدهید؟چرا فقط اطلاعات غلط می دهید؟به تیتراژ برنامه نود نگاه کنید.شما فقط خشونت را نشان می دهید.دیدگاه من و شما با یکدیگر متفاوت است.آیا شده که یک بار صحنه کارهای خوب بازیکنان مثل نماز خواندن آنها را نشان بدهید؟»که فردوسی پور هم گفت:«شما یا برنامه نود را نمی بینید یا فقط قسمت هایی از آن را می بینید.آقای حسن زاده ما هم نیمه خالی لیوان را می بینیم و هم نیمه پر آن را ولی شما این طور نیستید.» 

محمود رفیعی: قضاوت من در بازی پرسپولیس و داماش بدون نقص بود !


محمود رفیعی داور بازی حساس پرسپولیس و داماش از قضاوت خودش راضی است.او که دیشب مهمان تلفنی برنامه نود بود در واکنش به سوال فردوسی پور که پرسید قبول دارید که قضاوت خوبی در این بازی انجام ندادید این واکنش را به همراه داشت: قضاوت من در بازی پرسپولیس و داماش بدون نقص بود!

 
رفیعی با اشاره به اتفاقاتی که در این بازی افتاد و توهین هایی که به او و خانواده اش شد خبر از خداحافظی اش از جامعه داوری داد و گفت:«من بعد از بازی در رختکن داوران و در حضور جمعی از دوستان اعلام کردم که دیگر در فوتبال ایران قضاوت نمی کنم.من یک معلم هستم که احترامم را نگه نداشتند.فقط جا دارد که از علی کریمی به خاطر رفتار شایسته ای که در این بازی انجام داد تشکر کنم.

 

اختلاف نظر فنایی و عسگری !

بحث بر سر کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و داماش با نظراتی گوناگون روبرو شد.


محمد فنایی که به عنوان کارشناس مستقل داوری در برنامه حاضر بود خطای پنالتی روی کریمی را اشتباه می دانست. او هند بازیکن برزیلی داماش را هم پنالتی می دانست اما در هر دو مورد ، عسگری رئیس دپارتمان داوری با این نظر مخالفت جدی داشت. او تصمیمات رفیعی را درست می دانست. جالب این بود که در دل دعواهای این دو ، رفیعی داور بازی که روی خط بود ، گفت:«من هنوز هم می گویم تصمیماتم درست بوده و همانی که دیدم را سوت زدم. اگر آقای محمد فنایی با عسگری مشکل دارد چرا خطای واضح روی علی کریمی را می گوید پنالتی نیست.»

بعد از این هم نوبت رسید به اینکه حسین عسگری و هوشنگ نصیرزاده با هم کمی سرشاخ شوند. نصیرزاده به شدت از چینش داوری ها انتقاد کرد و رئیس دپارتمان داوری را متهم کرد که در 2 یا 3 ماه ، 8 بازی را به عنوان ناظر بازی حضور داشته و برای این مسئولیت هایش هم جدای از حقوقی که در فدراسیون می گیرد از حقوق نظارت هم استفاده کرده است. بعد هم عسگری، نصیرزاده را متهم کرد به اینکه آمار دروغ می دهد. او گفت:« نصیرزاده چه کارشناسی است که 10 سال است اصلا هیچ کلاسی نرفته و بعد به خودش اجازه می دهد ، نامش را بگذارد کارشناس.»


نصیرزاده هم ادامه داد:« چطور آقای غیاثی که 10 سال هم قبل از من نرفته کلاس می شود کارشناس . آقای فنایی هم هستند ، همین آقای عسگری در کلاس کرمانشاه نشسته بود و من تدریس می کردم . یادتان هست؟ یادتان هست که من سنم کمتر از شما بود داشتم به شما تدریس می کردم؟»


این بحث به دعوا کشید و هر دو طرف همدیگر را متهم می کردند. کار به جایی کشید که فنایی می گفت:« کاش حرمت ریش سفید من را نگه دارید و با هم دعوا نکنید!

 واکنش عسگری به اظهارات نصیرزاده

 
رئیس اجرایی کمیته داوران به اظهارات نصیرزاده و افشاگری های وی واکنش نشان داد.

عسگری در این باره اظهار داشت: متاسفانه اظهارات اقای نصیرزاده کامل نیست. اقای نصیرزاده از برخی سایت ها اطلاعات می گیرند. ما لیستی از ناظران بازی های لیگ داریم که نشان می دهد افراد بسیاری نظارت بازی های لیگ را بر عهده داشته اند.

در این لحظه از برنامه هوشنگ نصیرزاده به عسگری گفت: آیا این را قبول دارید که در کرمانشاه من مدرس شما بودم و شما در کلاسی که من در آن تدریس می کردم به عنوان شاگرد حضور داشتید. پس چگونه من را کارشناس نمی دانید؟
عسگری نیز در پاسخ به نصیرزاده گفت: ایشان به جملات خیلی خوب بازی می کند و فن بیان خوبی دارد. اما در حد و اندازه کارشناسی کردن نیستند.

 
خشم رویانیان از رای صادره


در ادامه رویانیان مدیر پرسپولیس روی خط آمد و به شدت از رای صادره ناراضی بود و به شدت از کمیته انضباطی و کمیته داوران شاکی بود .


این برنامه در ساعت دو و 35 دقیقه تمام شد

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:18 ] [ mahiar ]

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی رای خود را در خصوص امیرحسین صادقی بازیکن باشگاه تراکتورسازی تبریز صادر کرد.
 
 مطابق با گزارش داور و ناظر دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال که در تاريخ 9/11/90 در تبریز برگزار شد، امیرحسین صادقی بازيکن تیم تراکتورسازی تبریز پس از اتمام این دیدار اقدام به اهانت به داور مسابقه کرد و کمیته انضباطی پس از تشکیل جلسه و استماع صحبتهای صادقی، وی را با توبیخ کتبی و درج در پرونده به پرداخت 70.000.000 ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
 
 از سوی دیگر با توجه به اينکه صادقی در تاريخ 4/8/90 به يک جلسه محروميت تعليقی محکوم شده بود و با توجه به تکرار تخلف، اين محکوميت به مورد اجرا درآمده و صادقی می‌بايست يک جلسه محروميت را تحمل کند.
 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:15 ] [ mahiar ]

در این دیدار مالاگا موفق شد در زمین خود با سه گل رئال سانتاندر را در هم بکوبد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، مالاگا با این پیروزی شیرین موفق شد با کسب پنجاه امتیاز از سی و یک بازی به رده سوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لالیگا صعود کرد.
در حال حاضر تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا به ترتیب با هفتاد و نه و هفتاد و پنج امتیاز از سی و یک بازی در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند.
 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:15 ] [ mahiar ]

محمد رویانیان در نشست خبری امروز خود از انحلال تیم فوتسال باشگاه پرسپولیس خبر داد و گفت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که در دیدار پرسپولیس و گیتی‌پسند تبانی شده و به همین دلیل از این لحظه تیم فوتسال پرسپولیس منحل خواهد شد.

یکی از دلایلی که کمیته انضباطی در ماجرای دیدار داماش از ما امتیاز کسب کرد صحبت من درباره تبانی در فوتسال بود و من پس از اتفاقات رخ داده امروز اعلام می‌کنم که دیگر تیم فوتسال نخواهیم داشت.

 

 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:14 ] [ mahiar ]

به دنبال اتفاقات رخ داده در دیدار پرسپولیس و داماش و فحاشی تماشاگران به محمود رفیعی، این داور اعلام کرد که دیگر قضاوت نخواهد کرد.

رفیعی در این باره گفت: پس از بازی نزد ناظر و و چند نفر از مسئولان برگزاری دیدار رفتم و خداحافظی‌ام از داوری را اعلام کردم و دیگر قصد ندارم قضاوت کنم.


دیدار پرسپولیس و داماش در حالی که 2 بر یک به سود داماش در جریان بود به دلیل توهین شدید تماشاگران پرسپولیس به داور، نیمه تمام ماند. کمیته انضباطی این دیدار را 3 بر صفر به سود داماش اعلام و 2 امتیاز از پرسپولیس کسر کرد.

 

 

 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:14 ] [ mahiar ]

تیم های نونهالان ایران, پاکستان, تاجیکستان, افغانستان, ترکمنستان, هند, قرقیزستان و ازبکستان, هشت تیمی بودند که قرار بود از روز چهارشنبه 23 فروردین به مدت 10 روز در این جشنواره شرکت کنند اما به جز کشور میزبان , فقط تیم های افغانستان، تاجیکستان برای شرکت در این رقابت ها حضور یافتند و بقیه تیم ها به دلایل مختلف انصراف دادند.

''احمد یارخان لوظی'' دبیر فدراسیون فوتبال پاکستان در مصاحبه با روزنامه ''اکسپرس تریبون'' با بیان اینکه ''انصراف ایران ناامید کننده ترین تصمیم بود''، اظهار داشت: ایران ضعیف ترین بهانه را آورد.

دلیل عدم اعزام تیم فوتبال نونهالان ایران، تخصیص یک پرواز غیر مستقیم به این تیم اعلام شده است در حالیکه ازبکستان به دلیل مشکلات مالی انصراف داد و قرقیزستان به دلیل مخالفت والدین بازیکنان، تیم خود را به پاکستان اعزام نکرد.

دبیر فدراسیون فوتبال پاکستان در این باره افزود: پاکستان از این پس در هیچ از تورنمنت های ایران شرکت نخواهد کرد.

''ما با ارسال نامه کتبی به کنفدراسیون آسیا شکایت کرده ایم و امیدواریم این کنفدراسیون مجازات سنگینی را برای ایران در نظر بگیرد. ما پیش از این در تمامی مسابقاتی که در ایران برگزار می شد، شرکت می کردیم''.

وی اظهار داشت: سال گذشته در ابوظبی 12 ساعت معطل شدیم، اما هرگز گله و شکایت نکردیم چون می خواستیم به وعده ای که داده بودیم عمل کنیم. ولی آنچه ایران انجام داد بسیار غیر حرفه ای بود. آنها دو نفر از داوران خود را برای شرکت در کارگاه های داوری جشنواره زیر 14 ساله ها فرستادند، اما از اعزام تیم خودداری کردند.

به گفته وی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید دلیل انصراف تیم ها را از آنها بپرسد.

 

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:13 ] [ mahiar ]

به نقل از آس اسپانیا، فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از جلسه صبح امروز برنامه دقیق هفته‌های سی و سوم تا سی و هشتم لالیگا را اعلام کرد تا باشگاه‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق در این مدت مشکلی نداشته باشند.

بر همین اساس دوم، سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه شاهد بازی‌های هفته سی و پنجم لالیگا خواهیم بود و در مهمترین دیدار آن، بارسلونا در نیوکمپ پذیرای رئال مادرید خواهد بود.

تا آن شب معلوم نیست بر سر فاصله ۴ امتیازی این ۲ تیم چه آمده باشد اما هیجان و حساسی ال کلاسیکو آن‌قدر منحصر به فرد و بالا هست که نیازی به هیجان بالای جدول لالیگا نداشته باشد.

 

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:21 ] [ mahiar ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

جدیدترین اخبار فوتبال را از ما بخواهید
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 230
بازدید دیروز : 73
بازدید هفته : 358
بازدید ماه : 356
بازدید کل : 64262
تعداد مطالب : 401
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1