قالب پرشین بلاگ

مستطیل آبی

مستطیل آبی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای ورزشی و آدرس footballworldnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 تیم استقلال در دومین دیدار مرحله‌ گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فردا در حالی به مصاف نسف قارشی ازبکستان می‌رود که پیش از این گفته می‌شد این دیدار از ساعت 20 آغاز می‌شود اما مسئولان AFC و همچنین ناظر این مسابقه اعلام کردند اطلاع‌رسانی در این خصوص اشتباه بوده و از روز اول طبق اعلام سایت AFC قرار بود این بازی از ساعت 19 آغاز شود.

مسئولان AFC تاکید کردند حتی اگر به خاطر فرار رسیدن فصل جدید از امشب ساعت‌ها یک ساعت به جلو کشیده شود باز هم تغییری در روند برگزاری این مسابقه ایجاد نخواهد شد و دیدار تیم‌های استقلال و نماینده کشور ازبکستان فردا راس ساعت 19 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌‌شود.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:11 ] [ mahiar ]

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین برنامه سال 90 برنامه 90 شب گذشته پخش شد مهمان ویژه این برنامه پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود که به تازگی تیمش عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرده است.

در ابتدای این برنامه به مشکلات بلیت فروشی در فینال جام حذفی پرداخته شد. خرید و فروش بلیت‌های 2500 تومانی فینال از 30 تا 60 هزار تومانی در نوع خود جالب توجه بود. شکایت تماشاگران از ظرفیت کم ورزش و بلیت‌های اسکن‌ شده‌ای که به قیمت بالا خریداری شده بود از نکات قابل تامل دیگر فینال جام حذفی بود.

 انتقاد تماشاگران از برگزاری فینال در شیراز نیز در نوع خود جالب بود به طوری که حتی شیرازی‌ها هم به برگزاری فینال در حافظیه معترض بودند.

پرویز مظلومی مهمان ویژه شب گذشته این برنامه درباره قهرمانی استقلال در جام حذفی ضمن انتقاد از محل برگزاری فینال گفت: می‌شد این دیدار را در ورزشگاهی با کیفیت بهتر برگزار کرد.

وی در مورد از دست دادن مهره‌های نامدارش عنوان داشت: متاسفانه با وجود اینکه در پایان نیم فصل اول 9 امتیاز از سپاهان پیش بودیم. اما متاسفانه با مصدومیت چند بازیکن کلیدی خود نتوانستیم آن روند را ادامه دهیم. فشردگی مسابقات باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان ما شد و کمکی هم از سوی سازمان لیگ برای کم شدن این فشردگی انجام نشد.

مظلومی درباره ادامه همکاری با استقلال گفت: حمایت‌های خوبی از سوی هیئت مدیره و فتح الله زاده دراین مدت شده است و صحبت‌هایی هم در مورد تمدید قرارداد انجام داده‌ایم.

سرمربی استقلال در خصوص جدایی فرهاد مجیدی نیز گفت: همه مخالف رفتن مجیدی بودند چون حساب ویژه‌ای روی او در خط حمله باز کرده بودیم. اما به خاطر مشکلاتی که داشت و دوری از فرزندانش مجبور به موافقت و جدایی این بازیکن شدیم و مشکلی هم نبود.

در قسمت بعدی برنامه آیتمی درباره تصادف علی دایی و انتقال وی به تهران پخش شد. در این قسمت صحبت‌های محمد دایی برادر علی دایی درباره این حادثه نمایش داده شد.

در ادامه‌ مصاحبه‌ای از محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان درباره احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال پخش شد که وی عنوان کرد: به دنبال سر و سامان دادن به اوضاع هستیم. مجمع تصمیم گیرنده است و فوتبال هیچ التهابی ندارد. خطر تعلیق پیش نمی‌آید و من هم اعلام کردم که از منتخب مجمع حمایت خواهیم کرد.

کفاشیان نیز در این زمینه گفت: باید مجوز لازم را برای ادامه فعالیت از مجلس بگیریم. صحبت‌های مطرح شده و مشکلی نیست فدارسیون فوتبال نهاد غیر دولتی است.

رسولی نژاد معاون وزیر نیز در این زمینه گفت: دولت گزینه‌ای نداشته است. جلسه‌ای هم با غریب نداشته‌ایم و من در جریان این موضوع نیستم از قبل به اعضای مجمع اعلام شده بود کفاشیان استعفا کرده است اما تصمیم‌گیری با خودشان است. مجمع تا یک ماه پس از انتخابات فرصت دارد تصمیم دیگری بگیرد.

در ادامه برنامه نیز صحبت‌های خبرنگاران ورزشی در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال تعلیق این فدارسیون از سوی فیفا پخش شد و نامه‌ تهدید آمیز فیفا نیز درباره تعلیق فوتبال ایران در صورت دخالت دولت در انتخابات فدراسیون نمایش داده شد.

در ادامه محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پشت خط برنامه آمد و درباره حل مناقشه بین مجمع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق قانون مصوب مجلس بازنشستگان نمی‌توانند در مشاغل دولتی کار کنند اما از اختیارات دولت است که می‌تواند مجوز لازم را برای این افراد بگیرد. حالا اگر دولت به هر دلیلی نخواهد یا نتواند، مجلس می‌تواند ورود کند.

وی ادامه داد: اگر دولت تا پایان تعطیلات مسئله را حل کرد که هیچ؛اما اگر مصلحت ندانست گره را با دست باز کند مجلس کار را در یک پرونده سریع‌تر به پیش خواهد برد هر چند اراده مجلس ورود به کارهای ریز اجرایی نیست. اما به خاطر مردم نمی‌توانیم مردم را فدای این مسائل کنیم.

فردوسی‌پور در ادامه برنامه با حمایت از کفاشیان از نحوه عملکرد وزرات ورزش و جوانان در این باره انتقاد کرد، گفت: کار را به جایی رسانده‌اند که می‌خواهند به زور به کفاشیان بگویند کناره‌گیری کند.

آخرین برنامه سال 90 برنامه 90 مهمان ویژه‌ای از اهالی هنر داشت. فردوسی پور از حبیب رضایی، سروش صحت و رامبد جوان به عنوان مهمان ویژه برنامه خود دعوت کرده بود.

در این قسمت از برنامه که قرار بود قرعه کشی مخاطبان بالای 90 درصد برنامه در قسمت پیامک انجام شود با حضور صحت، جوان و رضایی اجرا شد که فردوسی پور هم در این قسمت غافلگیر شده بود.

مطالب طنزی که در طول حضور این هنرمندان طنز پرداز در برنامه مطرح شد در نوع خود جالب توجه بود که شبی مفرح را برای بینندگان رقم زده بودند.

در قسمت بعدی برنامه آیتمی درباره حراج پیراهن ایمون زائد که در دربی قبل 3 گل به استقلال زده بود به نمایش گذاشته شد که مشخص شد این لباس که به مبلغ 14 میلیون تومان به یکی از هواداران فروخته شده است اصل نبوده است و پیراهن اصلی تحویل خریدار نشده است که وی نیز از این موضوع ناراحت و خواستار پیگیری آن بود.

در ادامه برنامه حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان روی خط تماس آمد.

وی درباره مناقشات اخیر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان گفت: تفاهم خوبی با کفاشیان و فدراسیون داریم خواست مردم را دنبال می‌کردیم وزارت ورزش هیچ فشاری برای کناره گیری کفاشیان ازانتخابات فدراسیون فوتبال وارد نکرد و توصیه‌ای هم به وی نشد البته مذاکراتی بین کفاشیان و وزیر انجام شد که اجازه ندارم که محتوای آن را بازگو کنم.

وی درباره پخش آیتم هفته قبل برنامه 90 و لب خوانی صحبت‌هایش گفت: صبح روز انتخابات نامه‌ای 3 صفحه‌ای به امضای اعضای هیئت رئیسه رسید که قانون بازنشسته‌ها شامل حال کفاشیان و عزیز محمدی نمی‌شود. من هم نه تنها یک مرتبه که لب خوانی شد بلکه چندین مرتبه در این زمینه دیدگاه‌های سازمان بازرسی کل کشور را بازگو کردم. اصلا صحبت نبود که کسی حکم کند تا شخصی کنار بکشد. بلکه مطالبی که کارشناسی حقوقی شده بود را منتقل می‌کردند.

سجادی افزود: در 2 و 3 سال گذشته انتقادات نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال زیاد بوده است. اما به عقیده شخصی من به عنوان یک ورزشکار سابق دو و میدانی نه به عنوان معاون وزیر، در ورزش ما بازنشستگی معنایی ندارد البته قوانین دست و پای ما را بسته است.

فردوسی‌پور معتقد بود که کفاشیان جلوی فشار و زوری که از سوی وزارت ورزش و جوانان به او گفته می‌شود ایستاده است که سجادی نسبت به این موضوع انتقاد داشت و معتقد بود که زوری در کار نیست البته فروسی پور اصرار داشت که وزارت ورزش و جوانان درانتخابات شکست خورده است و باید این موضوع را قبول کند که این موضوع هم با انتقاد سجادی روبه رو شد. مجادله‌ فردوسی پور و سجادی حدود 20 دقیقه به طول انجامید.

آخرین آیتم برنامه 90 هم به تبانی تیم‌های گیتی پسند و پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال اختصاص داشت که دراین زمینه مصاحبه‌هایی از بازیکنان پرسپولیس پخش شد تا برنامه 90 سال 90 را با بحث و تبانی به پایان برساند.

سؤال برنامه 90 هم که اختصاص به رضایت مخاطبان این برنامه در سال 90 داشت با رای اعتماد 95 درصدی مردم به این برنامه همراه بود.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:10 ] [ mahiar ]

پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار با نسف قارشی ازبکستان با اشاره به دیدار فردا اظهار داشت: بازی حساسی در پیش داریم و بعد از قهرمانی در جام حذفی برایمان مهم است که هر سه امتیاز را بگیریم.

وی افزود: تیم حریف تیم خوبی است و با وجود اینکه در دیدار گذشته 4 بر 2 شکست خورد اما اعتقاد دارم این تیم باید 6 بر 4 الجزیره را شکست می‌داد ما بازی راحتی در پیش نداریم و امیدوارم هواداران فردا در ورزشکاران حضور پیدا کنند تا این سه امتیاز مهم را کسب کنیم.

سرمربی تیم استقلال در خصوص مصدومان این تیم گفت: متأسفانه کیانوش رحمتی را در اختیار نداریم چون او باید روز پنجم فروردین پایش را جراحی کند و در این بین جباری و تیموریان نیز در اختیار ما نیستند. تیموریان از دو هفته دیگر رفته رفته آمده می‌شود و البته ساموئل را هم طی این چند روز به دلیل استراحت برایش تمرینات سبک در نظر گرفتیم اما مهم این است که بازیکنان‌مان با انگیزه و با غیرت بازی کنند.

مظلومی در خصوص این که چقدر از حریف خود شناخت دارید گفت: بازی‌های جام حذفی برایمان تمام شد و در این دو روز از بازیکنان خواستیم که جام حذفی را فراموش کنند. چون سال گذشته در دور رفت غفلت کردیم و تنها به خاطر یک گل از صعود به مرحله بعد بازماندیم سعی ما این است که این بار غفلت نکنیم و می‌دانیم که حریف به خاطر قهرمانی در مسابقات AFC کاپ در اینجا حضور دارند و در لیگ کشور ازبکستان نیز در جایگاه سوم هستند. ما بازی این تیم با الجزیره را تماشا کرده‌ایم و باید در بازی فردا نتیجه لازم را کسب کنیم.

سرمربی تیم استقلال در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سؤالی که در ادامه راه چه مشکلاتی را در پیش دارید گفت: باید به هر شکل ممکن سه بازی را پیش سر بگذاریم و دو بازی را در خانه برگزار می‌کنیم این 6 امتیاز برای ما و صعود به مرحله بعد حیاتی است و باید قبل از بازی آخر صعودمان را قطعی کنیم. برای این دو بازی مشکلی نداریم و با بازگشت مصدومان تیم قوی‌تر می‌شود.

 مهدی امیرآبادی در نشست خبری پیش از دیدار با نماینده ازبکستان در خصوص مسابقه فردا اظهار داشت: پیشاپیش سال نو را به هموطنان ایرانی تبریک می‌گویم و امیدوارم سالی خوب و پربرکت را در پیش داشته باشند. تیم حریف بازی گذشته ما را تماشا کرده و آن‌ها می‌دانند که تیمی قدرتمند هستیم.

وی افزود: به خاطر این است که آن‌ها از مدعی بودن ما حرف می‌زنند و حتما شنیده‌اند که قهرمان شده‌ایم و همین مسئله ترس به وجود نماینده ازبکستان انداخته است. از حالا فکر و ذکر ما لیگ قهرمانان آسیا است و روی این جام تمرکز کرده‌ایم.

مدافع تیم استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در ادامه راه چه کمبودهایی در تیم‌تان می‌بینید گفت: بازیکنان خوب ما رفته رفته به شرایط مسابقه می‌رسند اما متاسفانه ما فقط حرف از حرفه‌ای بودن می‌زنیم.

تیمی که قهرمان جام حذفی شده روز گذشته زمینی برای تمرین نداشت و خواهش من از وزارت ورزش این است که فتح‌الله زاده را تنها نگذارند. وقتی می‌خواستیم تمرین کنیم گفتند که زمین ورزشگاه دستگردی در اختیار نماینده ازبکستان است و مجبور شدیم به کمپ اختصاصی برویم. نمی‌توانم برایتان توضیح دهم که ما چگونه تمرین کرده‌ایم اما اگر ادعا دارید که در آسیا باید سهمیه بیشتری بگیریم نباید با تیم قهرمان جام حذفی این گونه برخورد شود.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:2 ] [ mahiar ]

در این دیدار شاگردان الکس فرگوسن با 5 گلی که اونز و والنسیا و ولبک و ارناندز(2گل)ولوز را5-0 بردند و صدر نشینی را تثبیت کردند

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:20 ] [ mahiar ]

تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس صبح امروز به مدت 90 دقیقه در ورزشگاه درفشی فر برگزار شد. در این تمرین بازیکنان به مرور کارهای تاکتیکی پرداختند.

*در تمرین امروز مهدی مهدوی کیا و هاشمیان بدون مشکل تمرین کردند.

*نمایندگان AFC امروز در ورزشگاه درفشی فر حضور پیدا کردند و از این ورزشگاه بازدیدی داشتند. قرار است الشبابی‌ها حریف پرسپولیس در دومین دیدار لیگ قهرمانان آسیا فردا در ورزشگاه درفشی فر یک جلسه تمرین کنند.

* آخرین وضعیت تیم فوتبال الشباب توسط دنیزلی مورد ارزیابی قرار گرفت. تعداد مصدومان، محرومان و آخرین شرایط این تیم بررسی شد.

* هواداران امروز پشت درب‌های بسته بودند اما خبرنگاران اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کردند.

* تمرین فردا پرسپولیس پشت درب‌های بسته برگزار خواهد شد.

* تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدار خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه به مصاف الشباب عربستان خواهد رفت.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:20 ] [ mahiar ]

پنجشنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز تیم های استقلال تهران و شاهین بوشهر برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی به میدان رفتند.تلاش تیم ها در 120 دقیقه بی فایده بود.

در ضربات پنالتی محسن یوسفی و فریدون زندی و جی لوید ساموئل و گوران یرکوویچ برای استقلال گلزنی کردند ولی بازیکنان شاهین دو پنالتی اول را از دست دادند و گل علی انصاریان بی فایده بود تا استقلال برای ششمین بار قهرمان جام حذفی شود  و بدون دردسر به باشگاههای اسیا فصل بعد برود

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:16 ] [ mahiar ]

نماینده AFC که طبق ضوابط باید 72 ساعت قبل از بازی در کشور باشگاه میزبان حضور یابد، بنا به دعوت مقام های فوتبال ایران به منظور بازدید از ورزشگاه ارومیه، زودتر و از روز جمعه راهی تهران شده است. او قرار بود شنبه راهی ارومیه شود که این سفر به دلیل شرایط جوی انجام نشد.

باشگاه پرسپولیس برای تمرین فردا بعدازظهر تیم الشباب، زمین درفشی فر را در نظر گرفته است که زمان آن پس از حضور تیم اماراتی به صورت قطعی معلوم می شود. تیم الشباب روز سه شنبه، آخرین تمرین خود را قبل از بازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی انجام می دهد.
 
دیدار رفت تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و الشباب امارات در هفته دوم دهمین دوره رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا ساعت 18 روز دوم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:13 ] [ mahiar ]

تیم فوتبال استقلال در دومین جدال آسیایی خود از گروه اول پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا فرداشب در خانه از نسف قارسی ازبکستان میزبانی می‌کند.

آبی‌پوشان پایتخت پس از تلفاتی که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر دادند و صدرجدول رده‌بندی را از دست دادند، در رقابت‌های پر حرف و حدیث جام حذفی و در یک دیدار پرفشار 120 دقیقه‌ای و ضربات پنالتی در زمینی ناهموار از پس حریف سختکوش خود شاهین بوشهر برآمدند تا بازگشتی با روحیه به ادامه رقابت‌ها داشته باشند، هرچند که در این مدت و طی یک ماه اخیر نتایج بسیار خوبی توسط استقلالی‌ها در میادین آسیایی (مرحله پلی‌آف و هفته اول گروهی) به دست آمد.

 

 

بر همین اساس شاگردان پرویز مظلومی که سال پر فراز و نشیبی را همراه با خاطرات تلخ و شیرین در سال 1390 پشت سر گذاشتند در نخستین روز سال جدید (1391) با هدف شکست حریف قدرتمند ازبکستانی و در مقابل هزاران تماشاگر آبی در خانه به میدان خواهند رفت تا ضمن کسب دومین 3 امتیاز در دومین دیدار از مرحله گروهی، جنگ صدرنشینی را در پایان این هفته از الجزیره امارات نیز برده باشند.

در این میان البته هنوز دست پرویز مظلومی برای چیدمان یک ترکیب ایده‌آل خالی است. پس از کوچ تعدادی از ستاره‌های استقلال در نیم فصل، برخی ستاره‌های دیگر نیز از جمع این تیم مصدوم جدا شدند تا کهکشان آبی این روزها کم سوتر از همیشه به نظر آید. با این حال تنها قسمت شیرین داستان بازگشت آندرانیک تیموریان یکی از هافبک‌های دفاعی این تیم آرام آرام به جمع استقلالی‌هاست؛ شیرینی که با پاره شدن رباط صلیبی کیانوش رحمتی، دیگر هافبک دفاعی استقلال و اولین خروجی آبی‌ها در نیم فصل دوم دوباره کام پرویز مظلومی و هواداران را تلخ کرد. مجتبی جباری هم قاعدتاً این بازی را از دست می‌دهد اما امیدواری به بازگشت آرش برهانی، غایب بزرگ دیدار اول می‌تواند بارقه‌ای از امید را در دل هواداران برای کسب یک برد آسیایی دیگر با گل‌های آرش به وجود بیاورد.

دو تیم در حالی در هفته دوم رقابت‌ها مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که آبی‌های ایران در هفته اول مقابل تیم دوم قطر یعنی الریان و در دقیقه پایانی با همکاری بازیکنان خارجی صاحب یک برد ارزشمند شدند اما نسف قارسی ازبکستان پس از اینکه بارش برف شدید دیدار خانگی این تیم مقابل الجزیره امارات را یک روز به تعویق انداخت مقابل حریف اماراتی 4 بر 2 شکست خورد تا ضعف‌های این تیم ازبکستانی بیش از پیش برای تیم آنالیز استقلال آشکار شود.

البته در این بین و در جریان دیدار فرداشب بازیکنان یک اخطاره استقلال یعنی مهدی امیرآبادی، علی حمودی و اسماعیل شریفات هم باید حواسشان جمع باشد تا مبادا با دریافت یک کارت زرد دیگر دیدار حساس 15 فروردین مقابل الجزیره را از دست بدهند.

 

 

در تاریخ، این دو تیم تا به حال دو بار با هم روبرو شده‌اند. نسف قارسی اولین ‌بار در مرحله گروهی جام‌باشگاه‌های آسیا (غرب آسیا) که به صورت متمرکز در سال 2002 در امارات برگزار می‌شد، به مصاف استقلال رفت. دو تیم در آن بازی به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت دادند. تک‌گل استقلال در این دیدار را علیرضا نیکبخت واحدی به ثمر رساند. دومین رویارویی نسف قارسی و استقلال، سالی بود که آن زمین باتلاقی آزادی، در مرحله نیمه‌نهایی پیروزی را از استقلال گرفت و این تیم را به دیدار رده‌بندی فرستاد. در دیدار رده‌بندی و در همان سال 2002 استقلال این‌بار نسف قارسی را با نتیجه پرگل 5 بر 2 در آزادی شکست داد و با بدشانسی تمام به عنوان سومی آسیا رسید و نماینده ازبکستان چهارم شد. در آن دیدار نیز محمد نوازی و فراز فاطمی هرکدام دو گل و مهدی پاشازاده هم یک گل برای استقلال به ثمر رساندند.

نکته قابل توجه که شاید بتوان در قدرت نهفته حریف ازبکستانی استقلال اشاره کرد. این است که نسف سال گذشته عنوان قهرمانی رقابت‌های AFC CUP را به دست آورد و پس از قدرت‌های سنتی ازبکستان یعنی بنیادکار و پاختاکور با اختلاف کمی در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر ازبکستان قرار گرفت تا به عنوان یکی از 3 و نیم سهمیه ازبک‌ها برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شود.

اما از سوی دیگر فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر ازبکستان آغاز نشده و نسف قارسی همچون هندوانه‌ای دربسته برای شاگردان پرویز مظلومی محسوب می‌شود که همین موضوع یعنی ناهماهنگی بازیکنان این تیم قبل از آغاز لیگ ازبکستان می‌تواند برگ برنده آبی‌های ایران در روز اول عید برای هواداران‌شان باشد. هوادارانی که با حضور پرشمار خود در ورزشگاه آزادی می‌توانند عاملی باشند برای دشت دومین 3 امتیاز آسیایی.

این دیدار فرداشب از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و در دیگر دیدار حساس این گروه تیم‌های الجزیره امارات و الریان قطر به صورت همزمان با دیدار اول در امارات به مصاف هم می‌روند.

*جدول رده‌بندی گروه اول در پایان هفته اول:

1-الجزیره  3 امتیاز (تفاضل 2+)

2-استقلال  3 امتیاز (تفاضل 1+)

3-الریان  بدون امتیاز

4-نسف قارسی  بدون امتیاز


در ادامه این رقابت‌ها فرداشب و از گروه دوم پاختاکور ازبکستان در خانه از بن‌یاس امارات پذیرایی می‌کند و العربی همراه با مدافع ملی‌پوش ایرانی خود یعنی هادی عقیلی پس از شکست هفته اول مقابل نماینده امارات این بار در خانه به مصاف تیم سرشناس الاتحاد عربستان می‌رود.

*جدول رده‌بندی گروه دوم در پایان هفته اول:

1-الاتحاد  3 امتیاز

2-بن‌یاس  3 امتیاز

3-العربی  بدون امتیاز

4-پاختاکور  بدون امتیاز


همچنین در شرق آسیا نیز فردا 4 دیدار طبق برنامه زیر برگزار می‌شود:

گروه پنجم:

آدلاید یونایتد استرالیا – گامبا اوزاکا ژاپن

پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی – بنیادکار ازبکستان

گروه ششم:

بیجین‌گوان چین – بریسبان استرالیا

توکیو ژاپن – اولسان کره‌جنوبی

 

 

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:9 ] [ mahiar ]

بهترین رتبه کره در رنکینگ فیفا به دسامبر 1998 بازمی‌گردد که هفدهم جهان شد و بدترین رتبه‌اش را درست دو سال قبلش تجربه کرده بود زمانی که در رده شصت و دوم جهان ایستاد! سرمربی آنها «چوی کانگ هی» 52 ساله است که سابقه 40 بازی ملی را در پرونده اش دارد. وی از 2005 تا 2011 سرمربی باشگاه «چونبوک موتورز» کره جنوبی بود و با این تیم به دو مقام قهرمانی «کی لیگ» و یک قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت.

کره جنوبی در دور اول مقدماتی جام جهانی 2014 با 13 امتیاز به عنوان سرگروه راهی این مرحله شد. نکته جالب همگروهی کره با لبنان و نتایج عجیب بازیهای رو در روی شان بود. کره در بازی رفت که میزبان بود با 6 گل لبنان را بدرقه کرد اما در کمال ناباوری در بیروت مغلوب این تیم شد.آخرین رویارویی ما با کره مربوط به جام ملتهای 2011 می شود که با افشین قطبی نمایش پرانتقادی در مقابل‌شان ارائه دادیم و در نهایت 1-0 شکست خوردیم. البته در آن بازی «چو کوآنگ رائه» سرمربی کره بود.

 *ستاره‌هاي کره

شاید بتوان پارک جی سونگ را همچنان معتبرترین فوتبالیست کره‌ای شاغل در اروپا دانست که البته او هم بعد از جام ملت‌ها در اوج از بازیهای ملی خداحافظی کرد. دو تن از ستاره‌های روي بورس این روزهای کره «دونگ وُن ژی» و «کو جا چول» هستند که هردو جوان در جام ملت‌ها چهره شدند. اولی در ساندرلند زیر نظر مارتین اونیل و دومی در آگزبورگ آلمان توپ می‌زنند. پارک چو یونگ هم دیگر بازیکن سرشناس کره است که زیر سایه فان پرسی و سایر مهاجمان پرآوازه آرسنال فرصت خودنمایی پیدا نکرده. از بازماندگان نسل های پیشین فوتبال کره که هنوز در رده ملی دوام آورده‌اند می‌توان به «چا دو ری» بازیکن سلتیک و «لی دونگ گوک» اشاره کرد که اين آخری در چند نوبت سابقه گلزنی به ما را هم دارد!

به‌طور کلی کره تا دلتان بخواهد لژیونر«موثر» دارد. «پارک جو هو» جانشین لی یونگ پیو و یکی از کشف‌های تازه فوتبال کره است که این روزها تماشاگر بازی‌های پرفروغش به همراه بازل در چمپیونزلیگ هستیم. پیشرفت چشم‌بادامی‌ها در یکی دو دهه اخیر به قدری بوده که حالا کمتر کسی به عدم کامیابی آنها در صعود به جام جهانی فکر می‌کند.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:7 ] [ mahiar ]

به گزارش منابع خبری، موامبا در حین بازی روی زمین افتاد و نفسش قطع شد به طوری که پزشکان مجبور شدند همانجا به او شوک برقی بدهند.

بازیکن سابق آرسنال سپس به بیمارستان منتقل شد و تا چند ساعت بعد وخامت حال او ادامه پیدا کرد.

موامبا بدون برخورد با هیچ بازیکنی روی زمین افتاد و ''هاوارد وب'' داور مسابقه دقایقی بعد در حالیکه نتیجه 1 بر 1 بود، از بازیکنان خواست زمین را ترک کنند.

وی در جمهوری کنگو متولد شده اما در نوجوانی به انگلیس رفت و در تیم های زیر 16 سال و زیر 21 سال این کشور بازی کرد.

بعد از افتادن او روی زمین تعدادی از بازیکنان در اطرافش جمع شدند و برخی شروع به گریه کردند و بعضی دیگر با دست هایشان سر و صورتشان را گرفتند.

تماشاگران نیز هنگامی که موامبا در حال انتقال به خارج از زمین بود، به تشویق وی پرداختند.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:6 ] [ mahiar ]

در آخرین دیدارهای هفته بیست و ششم بوندس‌لیگا نتایج زیر به دست آمد:

*کایزرسلاترن 1 – شالکه 4

گل‌ها: رادنی (3) برای لاترن، هولتبی (39)، هونتلار (45)، رائول (51) و فارفان (81) برای شالکه

شالکه با 50 امتیاز رده چهارم خود را تثبیت کرد. آنها 10 امتیاز با بایر لورکوزن، تیم پنجم جدول فاصله دارند و با گرفتن 14 امتیاز از هشت بازی باقی‌مانده حضور خود در لیگ قهرمانان فصل بعد را تضمین می‌کنند. لاترن هم با 20 امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

 

*هانوفر 4 – کلن 1

گل‌ها: اشتیندل (19)، شلادراف (61 – پنالتی)، دیوف (67 و 83) برای هانوفر، پتزونی (43) برای کلن

هانوفر با 38 امتیاز در رده هفتم است. آنها به دنبال حضور در لیگ اروپا هستند. کلن هم با 28 امتیاز سیزدهم است.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:1 ] [ mahiar ]

مالاگا بازی را در دقایق بسیاری در اختیار داشت و توانست مادرید صدرنشین را متوقف کند.

دو تیم در ابتدای بازی موقعیت‌های فراوانی داشتند و سرانجام رئال بود که در دقیقه 35 پیش افتاد. کریستیانو رونالدو در سمت چپ فضایی عالی به دست آورد و سانتری دیدنی برای کریم بنزما فرستاد و او با ضربه سر به‌آسانی دروازه حریف را گشود.

دو تیم در نیمه دوم محافظه‌کارتر شدند و موقعیت‌های کمتری به دست آمد. هنگامی که رود فان‌نیستلروی در دقیقه 60 وارد میدان شد، تماشاگران به‌شدت این بازیکن را که دو بار با رئال قهرمان لالیگا شده بود تشویق کردند.

رئال در ادامه نیمه دوم موقعیت‌های بسیار خوبی به دست آورد اما تمامی آنها را به هدر داد. آنها زمانی ارزش این فرصت‌ها را دانستند که سانتی کاسورلا گل تساوی را زد. او در دقیقه 92 با ضربه ایستگاهی دیدنی خود از فاصله 20متری باعث شد رئال تنها به یک امتیاز برسد.

اکنون فاصله در صدر جدول به هشت امتیاز کاهش یافته است. مالاگا هم با لوانته در رده چهارم قرار گرفته است.

 

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 9:58 ] [ mahiar ]

 فوتبال راه آهن که پس از دیدار تیمش مقابل سپاهان اصفهان با وسیله شخصی به تهران باز می گشت دچار سانحه رانندگی شد و به علت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی که پس از شکست 3 بر 2 راه آهن برابر سپاهان اصفهان به همراه برادرش محمد و دستیارش میاچ با وسیله شخصی از اصفهان عازم تهران شده بود در حوالی کاشان دچار سانحه رانندگی شد که در این سانحه علی دایی دچار صدمه دیدگی جزئی از ناحیه سر شد و برای مداوا به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد.
بر اساس اطلاعات خبرنگار مهر، میزان صدمه دیدگی سرمربی تیم فوتبال راه آهن خیلی جدی نیست و وی پس از مداوا از بیمارستان مرخص خواهد شد

[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 9:33 ] [ mahiar ]

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، هواپیمای حامل سرخپوشان پایتخت، ساعت 13 به وقت تهران (ساعت 12:30 به وقت دوحه) در هوای گرم، شرجی و غبارآلود شهر دوحه به زمین نشست. سرخپوشان پس از پیاده شدن از هواپیما با یک دستگاه اتوبوس راهی ترمینال فرودگاه شدند اما پس از دقایقی مشخص شد اتوبوس فرودگاه به اشتباه، قرمزپوشان را در ترمینال دیگری پیاده کرده است.

کاروان پرسپولیس پس از 15 دقیقه، با یک دستگاه اتوبوس دیگر راهی ترمینال مربوطه شده و دقایقی نیز برای ورود در صف طولانی بازرسی قرار گرفت و پس از آن با اتوبوسی دیگر راهی هتل "سوئیس بل" دوحه شد. مسیر 10 دقیقه‌ای فرودگاه تا هتل در هوایی نامطلوب طی شد و این کاروان ساعت 14:30 به وقت تهران (14 به وقت دوحه) وارد هتل شده و بازیکنان برای انتقال وسایلشان به اتاق‌هایشان مراجعه کردند.

محمدرضا زادمهر به بازیکنان اعلام کرد برای صرف ناهار ساعت 14:30 (به وقت دوحه) به رستوران مراجعه کنند. سرخپوشان بعد از ناهار به استراحت پرداختند.

کادر فنی تیم، امروز (پنجشنبه) برای ارزیابی زمین‌های مورد نظر برای تمرینات، بررسی‌‎های لازم را انجام داده و بعد از جلسه در هتل، زمان تمرین را مشخص خواهند کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان در چارچوب هفته نخست فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21 روز 17 اسفندماه در عربستان برگزار خواهد شد.
 

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:7 ] [ mahiar ]

بازیکن اینترمیلان روز پنجشنبه گفت: فکر می کنم شکست در اینجا درس خوبی بود.

وی افزود: اگر به راحتی می بردیم با انگیزه کمتری به مرحله نهایی رقابتهای مقدماتی می رفتیم. درس گرفتن از این باخت مهم است.

ازبکستان که به علت تعلیق پنج بازیکن مهم خود ضعیف شده بود، بعد از برد روز چهارشنبه با شش امتیاز بالاتر از ژاپن صدرنشین گروه سی است.

قرعه کشی مرحله چهارم رقابتهای مقدماتی جام جهانی روز نهم مارس انجام می شود.

آلبرتو زاکرونی سرمربی ژاپن از تصمیم خود برای عدم استفاده از ریو میایچی بازیکن آرسنال که در حال حاضر به صورت قرضی به بولتون انتقال یافته به عنوان جایگزین دفاع کرد.

سرمربی ایتالیایی تیم ژاپن گفت: زمان مناسبی برای استفاده از میایچی نبود.

زاکرونی قبل از مسابقه گفته بود از این بازیکن 19 ساله در اولین بازی ملی او استفاده خواهد کرد.

وی گفت: برای استفاده از یک بازیکن جوان برای اولین بار باید تمام شرایط مهیا باشد.
 

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:6 ] [ mahiar ]

کارلوس کی‌روش پس از تساوی 2 بر 2 مقابل قطر در نشست خبری گفت: بازی جالبی بود و تماشاگران راضی به خانه هایشان باز می گردند. ممکن است نتیجه بازی برایمان سنگین باشد اما دو گلی که دریافت کردیم به دلیل عدم تمرکز بازیکنان بود. مسئله مهم این نیست و نتیجه را می پذیریم و می دانیم به هدف اصلی رسیده ایم و به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کرده ایم. به بازیکنان قطر و تیم خودم تبریک می گویم که به دور دوم صعود کردیم.

 وی گفت: اشکان دژاگه از این بهتر نمی توانست باشد. اگر قرار بود نقش او را مثل یک فیلم سینمایی بنویسیم از این بهتر نمی شد. درخشش او نشان می دهد ما به بازیکنانی مثل او نیاز داریم چون این بازیکنان تجربه بین المللی دارند. باید بگویم واقعیت این است که ۹۰ روز با جام جهانی فاصله داریم و تکرار می کنم همین تعداد روز فرصت داریم قبل از اینکه به جام جهانی برویم. بازی های مرحله بعد 90 روز دیگر شروع می شود و ما باید خودمان را آماده کنیم پیغام من به کسانی هست که خیلی اشتباه می کنند. بنابراین تیم مان را برای دور دوم آماده می کنیم.

 کی‌روش در خصوص اینکه آیا از این نتیجه و صعود تیم ملی راضی است یا خیر عنوان کرد: مسلما راضی هستم چون هدف اصلی ما راهیابی به مرحله بعد به عنوان تیم اول بود و از این مسئله رضایت کامل دارم. چون اینگونه سؤال کردید باید بگویم راضی هستم ولی به این معنا نیست که نباید کار بیشتری انجام دهیم. این بازی ها نشان می دهد در خیلی از زمان ها باید بهتر باشیم و در این ۹۰ روز اشکالات را برطرف کنیم. شک ندارم تیمی مثل قطر تمام سرمایه اش را به کار می گیرد تا در مرحله بعدی حاضر شود و تا آنجا که می دانم آنها، اردن و عراق در چند ماه آتی مدام در اردو هستند. 

 وی افزود: صعود به جام جهانی کار جدی است و باید آماده باشیم و در مستطیل سبز و بیرون از آن همه چیز را آماده کنیم. پس از ۱۱ ماه در ایران بودن باید بگویم باید متفاوت باشیم و از لحاظ پشتیبانی ها خیلی بهتر باشیم چون ۱۱ ماه پیش نمی توانستم این مسائل را بیان کنم اما حالا آشنا هستم. برای خودم چیزی نمی خواهم و حمایت را برای تیم ملی می خواهم. تنها خواسته ام این است حمایتی که از ما می شود به اندازه استقلال، پرسپولیس و حتی تراکتورسازی باشد.

 کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا اتفاق خاصی رخ داده که مدام هشدار می دهد و مثل گذشته لبخند نمی زند، گفت: نظر شخصی ام این است که برای صعود به جام جهانی باید از لحاظ آماده سازی بهترین تیم باشیم و تعهدمان به مسائل جزیی بیشتر باشد. این مسائل را به این خاطر مطرح می کنم چون حتی یک روز را هم نباید از دست داد.


 سرمربی تیم ملی گفت: وظیفه من این است که با مسئولان صحبت کنم و همان طور که می دانید تیم هایی مثل اردن، عراق و قطر تمام سرمایه خود را خرج می کنند تا موفق شوند. ما نمی توانیم بگوییم حضور بازیکنانمان در لیگ برتر به صورت منظم و توام با موفقیت عامل پیروزی می شوند بلکه باید طرز تفکرمان را حرفه ای کنیم و تنها و تنها این جمله را می گویم.

 

 

 

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:6 ] [ mahiar ]

این ملی پوش اسپانیایی که یکی از ارکان اصلی تیم بارسلوناست، تا سال 2014 با این باشگاه قرارداد دارد که البته در صورت توافق طرفین می توانند آن را برای دو سال دیگر تمدید کنند.

به گزارش نشریه آ. اس، مالکان قطری پاری سن ژرمن قصد دارند با پرداخت مبلغ 80 میلیون یورو که به عنوان مبلغ مورد نظر برای جدایی او در نظر گرفته شده، این هافبک خلاق را به پارک دو پرنس ببرند.

این نشریه ادعا کرد باشگاه پاریسی امیدوار است از تردیدهایی که در مورد آینده گواردیولا در نوکمپ وجود دارد، استفاده کرده و این هافبک 32 ساله را به خدمت بگیرند.

ژاوی تمام دوران حرفه ای اش را در نوکمپ سپری کرد اما گفته می شود در سال 1999 در آستانه پیوستن به میلان قرار داد اما به دلیل مخالفت مادرش این انتقال انجام نشد.
 

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:3 ] [ mahiar ]

در این دیدار که چهارشنبه شب در ورزرشگاه شهر آنتالیا برگزار شد ، تیم سپاهان با نتیجه یک بر صفر بر تیم اسلاویا بلاروس به برتری رسید.

تک گل تیم سپاهان را در این دیدار '' جواهیر سوکوج '' به ثمر رساند.

تیم سپاهان اصفهان که خود را برای شرکت در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های آسیا آماده می کند، در نخستین دیدار تدارکاتی خود در آنتالیا با نتیجه 5 بر یک از سد تیم آرکانای قزاقستان گذشته بود.

رضا ناصحی دو گل و برونو سزار، جواهیرزوکاج و مهدی کریمیان هرکدام یک گل در این دیدار به ثمر رساندند.

اردوی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در آنتالیا امروز پنجشنبه به پایان می رسد.
 

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:13 ] [ mahiar ]

به گزارش خبرگزاری فارس، با به پایان رسیدن مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در قاره آسیا تکلیف 10 تیم صعود کننده به دور دوم گروهی مشخص شد تا از لحاظ آمار و ارقام بتوان تیم‌های حاضر در رقابت‌ها را بهتر مورد ارزیابی قرار داد.

با برگزاری این دیدارها تیم‌های ملی عراق، کره‌‌جنوبی، ازبکستان، استرالیا، ایران اردن، لبنان، ژاپن، عمان و قطر به عنوان 10 تیم صعود کننده به مرحله بعدی رقابت‌ها معرفی شدند اما در این میان نکته قابل توجه رسیدن عنوان هجومی‌ترین تیم به تیم ملی کشورمان با 17 گل است تا فوتبال هجومی ایران که زمانی زبانزد قاره کهن بود پس از سال‌ها دوباره با اندیشه‌های سرمربی پرتغالی متولد شود، ضمن اینکه تیم ملی کشورمان در حالی به دور بعدی صعود کرد که در مرحله اول گروهی هرگز شکستی را تجربه نکرد.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به ترین‌های قاره آسیا پس از پایان مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل:

مقتدرترین تیم:

ازبکستان: صعود با 16 امتیاز

بدترین تیم:

سنگاپور و اندونزی: حذف بدون کسب امتیاز

بیشترین برد:

عراق، ازبکستان و استرالیا: 5 برد

کمترین برد:

سنگاپور، تاجیکستان و اندونزی: بدون برد

بیشترین تساوی:

قطر: 4 تساوی

کمترین تساوی:

عراق، اردن، چین و سنگاپور (تیم‌های گروه اول) همراه با امارات، استرالیا و اندونزی: بدون تساوی

بیشترین شکست:

سنگاپور و اندونزی: 6 شکست

کمترین شکست:

ایران، قطر و ازبکستان: بدون شکست

بهترین خط حمله (هجومی‌ترین تیم):

تیم ملی ایران: 17 گل زده

بدترین خط حمله:

تاجیکستان: یک گل زده

بهترین خط دفاع (دفاعی ترین تیم):

ازبکستان: یک گل خورده

در این بخش پس از ژاپن و کره با 4 گل خورده، تیم ملی ایران با 5 گل خورده به عنوان سومین خط دفاعی برتر آسیا معرفی شد.

بدترین خط دفاع:

اندونزی: 26 گل خورده

بهترین تفاضل گل:

ایران: 12+

بدترین تفاضل گل:

اندونزی: 23-

*نکونام و جباری آقای گل‌های تیم ملی/ 8 گل سهم سرخابی‌ها

تیم ملی ایران در این رقابت‌ها 6 مسابقه را به شرح زیر برگزار کرد:

ایران 3 – اندونزی صفر

قطر یک – ایران یک

ایران 6 – بحرین صفر

بحرین یک – ایران یک

اندونزی یک – ایران 4

ایران 2 – قطر 2

گلزنان ایران در مرحله اول گروهی به شرح زیر هستند:

جواد نکونام (3 گل)

مجتبی جباری (3 گل)

آندرانیک تیموریان (2 گل)

هادی عقیلی (2 گل)

غلامرضا رضایی (2 گل)

اشکان دژاگه (2 گل)

سید جلال حسینی، یک گل

کریم انصاری‌فرد، یک گل

میلاد میداودی، یک گل

جواد نکونام و مجتبی جباری با 3 گل بهترین گلزن تیم ملی در مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی انتخاب شدند.

 

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:11 ] [ mahiar ]

شب گذشته دیدارهای دوستانه متعددی در نقاط مختلف جهان انجام شد. در ورزشگاه وزراشتادیون شهر برمن، تیم ملی آلمان در شرایطی که میزبان فرانسه شد، 2 بر یک از حریف و همسایه خویش شکست خورد. در این بازی که ژرمن ها برخلاف دیدارهای اخیر خود چند بازیکن اصلی خویش همچون فیلیپ لام، مرته ساکر، مانوئل نویر، پودولوسکی و باستین شواین اشتایگر را در اختیار نداشتند، ناهماهنگ و فاقد نظم نشان دادند. در مقابل تیم تحت رهبری لوران بلان، منظم در دفاع و حمله ظاهر شد و به برتری رسید.

کاکائو در دقیقه 90 برای آلمان و اولیور ژِیرو 21 و فلوران مالودا 69 برای فرانسه گل زدند.

در دیداری دیگر ایتالیا در خانه یک بر صفر مغلوب آمریکا شد. در این بازی آمریکایی‌ها که توسط یورگن کلینزمان، مربی آلمانی خود هدایت می‌شدند، تک گل بازی را در دقیقه 55 توسط کلینت دمپسی به ثمر رساندند.

در ورزشگاه ویمبلی لندن جایی که انگلیس به استقبال از هلند رفت، سرنوشت دو میزبان قبلی تکرار شد و انگلیس با هدایت استیوارت پیرس، مربی موقت خود 3 بر 2 از هلند شکست خورد.

در این بازی هلندی ها توسط آرین روبن و کلاس یان هونتلار، دو مهاجم عضو تیم‌های بایرن مونیخ و شالکه آلمان به گل رسیدند. روبن در دقایق 57 و 91 ، همچنین هونتلار در دقیقه 59 باعث برتری میهمان شدند. در مقابل میزبان توسط گری کی هیل 85 و اشلی یانگ 91 به گل رسید.

تیم ملی اسپانیا، مدافع قهرمانی جهان و اروپا نیز 5 بر صفر از سد ونزوئلا گذشت. در این بازی آندرس اینیستا 37، داوید سیلوا 40 و روبرتو سولدادو 50، 53 و 84 برای ماتادورها گلزنی کردند.

آرژانتینی‌ها نیز در ورزشگاه شهر برن 3 بر یک مقابل سوئیس، میزبان اروپایی خویش غلبه کردند. در این بازی لیونل مسی، مهاجم عضو تیم بارسلونا درخشش خیره کننده‌ای داشت و هت تریک کرد. او در دقایق 20، 88، 90 برای آرژانتین گل زد. درمقابل میزبان نیز تک گل خود را بوسیله شردان شه کری در دقیقه 50 به ثمر رساند.

*سایر نتایج به این شرح است:

زلاندنو 2- جاماییکا 3

فیلیپین یک – مالزی یک

هنگ کنگ 5- تایوان یک

قبرس صفر- صربستان صفر

گرجستان 2- آلبانی یک

مولداوی صفر- بیلاروس صفر

ساحل عاج صفر- گینه صفر

کانادا یک – ارمنستان 3

تونس یک – پرو یک

مجارستان یک- بلغارستان یک

مونته نگرو 2- ایسلند یک

لوگزامبورگ 2- مقدونیه یک

رومانی یک – اروگوئه یک

مالت 2- لیختن اشتاین یک

ترکیه یک – اسلوواکی 2

آفریقای جنوبی صفر- سنگال صفر

دانمارک صفر- روسیه 2

مراکش 2- بورکینافاسو صفر

یونان یک – بلژیک یک

کرواسی یک- سوئد 3

اتریش 3- فنلاند یک

ایرلند شمالی صفر- نروژ 3

اسلوونی یک – اسکاتلند یک

ایرلند یک – جمهوری چک یک

ولز صفر- کاستاریکا یک

بولیوی یک – کوبا صفر

اکوادور 2- هندوراس صفر

شیلی یک – غنا یک

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:4 ] [ mahiar ]

براي اين مراسم قرعه کشي که بزودی برگزار مي شود ، فيفا بر اساس رنکينگ سال 2011 تيم ها عمل مي کند و بر اين اساس تيم هاي ژاپن و استراليا که دو تيم نخست آسيا هستند سرگروه مي شوند و تيم هاي کره جنوبی و ايران در رده دوم گروه هاي شان قرار مي گيرند.

بدين ترتيب ، ايران اين بار با دو تيمي که سبب حذفش از جام جهاني قبلي شدند ، برخورد نخواهد داشت چون کره شمالي حذف شده و کره جنوبي هم در گروه ما قرار نمي گيرد.

شايد هم گروهي ايران و استراليا ، هيجان بازي هاي تاريخي مقدماتي جام جهاني 1998 را باري ديگر براي ايرانيان تکرار کند.

تیم‌های عراق (گروه اول)، کره‌‌جنوبی (گروه دوم)، ازبکستان (گروه سوم)، استرالیا(گروه چهارم) و ایران (گروه پنجم) به عنوان تیم‌های برتر گروه‌‌های پنج‌گانه جواز صعود دریافت کردند.

تیم‌های اردن، لبنان، ژاپن، عمان و قطر به عنوان تیم‌های دوم گروه‌های اول تا پنجم به دور بعدی راه یافتند.

سید یک : استرالیا و ژاپن
سید دو : ایران و کره‌‌جنوبی
سید سه : ازبکستان و عراق
سید چهار : اردن و عمان
سید پنج : قطر و لبنان

[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:0 ] [ mahiar ]

در این بازی که در ورزشگاه AFG شهر سنت‌گالن سوییس برگزار شد اکثر تماشاگران طرفدار بوسنی بودند.

برزیل بازی را تهاجمی آغاز کرد و مارسلو در دقیقه 4 گل اول بازی را زد. دنی آلوز با پاسی دیدنی مارسلو را صاحب توپ کرد و او هم آن را وارد دروازه اسمیر بگوویچ کرد. این سومین گل ملی این مدافع رئال مادرید بود.

بوسنی در دقیقه 13 بازی را به تساوی کشاند. داوید لوییز توپ را به راحتی لو داد و شوت آرام وداد ایبیشویچ در حالی وارد دروازه شد که ژولیو سزار به راحتی می‌توانست آن را مهار کند، اما اشتباه دروازه‌بان برزیل باعث شد این شوت به گل تبدیل شود.

در دقیقه 91 و در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان می‌رسد، هالک تازه‌وارد شوتی محکم زد که ساشا پاپاچ آن را وارد دروازه خودی کرد و برزیل این بازی را برد. بازی بسیار جذاب بود، اما برزیل نشان داد با روزهای اوجش بسیار فاصله دارد.

 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:42 ] [ mahiar ]

به گزارش خبرگزاری فارس، مخالفت فدراسیون جهانی فوتبال با برگزاری مسابقات رسمی و بین‌المللی فوتبال بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات غرب آسیا بیش از هر زمان دیگری مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را بر آن داشت تا برای تلطیف شرایط و کسب مجوز حضور بانوان مسلمان محجبه در مسابقات، قدم های محکمتری را بردارد. 


پیش از این در مسابقات المپیک نوجوانان در سنگاپور، تلاش هایی صورت گرفت و با وجود مخالفت های شدید بلاتر با برگزاری مسابقات ایران با چنین پوششی در این دوره از رقابت ها، نوجوانان ایران با پوشش اسلامی در بازی ها شرکت کردند و به مقام چهارمی هم رسیدند، اما پس از این مسابقات، فیفا بار دیگر بر مواضع خود پافشاری کرد و در مسابقات غرب آسیا با وجود حضور تیم هایی مثل ایران، فلسطین، اردن، لبنان و سوریه که از کشورهای اسلامی هستند اجازه حضور بانوان با پوشش اسلامی را نداد.

 

تنها تیمی که در این مسابقات به باورهای خود پایدار ماند تیم ملی بانوان ایران بود که از مسابقات کنار رفت اما سایر تیم های مسلمان با پوشش مورد تایید فیفا در این رقابت ها حضور پیدا کردند.

 

پس از این اتفاق، فدراسیون فوتبال به دنبال این مسئله رفت تا با برگزاری جلسه با مسئولان فیفا آنها را بابت حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی توجیه کند. اولین جلسه با حضور علی کفاشیان، فریده شجاعی رئیس کمیته بانوان فدراسیون، پریا شهریاری مسئول فوتبال ساحلی بانوان، لنکرانی و مهدی محمد نبی برگزار شد. در این جلسه مسئولان فدراسیون که می دانستند یکی از ایرادهای فیفا به پوشش گردن بازیکنان است با تهیه فیلم از بازیکنان مردی که از گردنی در جریان مسابقات استفاده می کردند به بلاتر رئیس فیفا نشان دادند که آنها بدون مشکل به بازی می پردازند. از جمله این بازیکنان می توان به دروگبا و ته‌وز اشاره کرد.

مسئولان فدراسیون به صورت مشروح تاریخچه پوشش اسلامی و اینکه چرا ایران می خواهد به باورهای خود بایستد را ارائه کرد.

در این نشست بلاتر به مسئولان ایران اعلام کرد تنها فیفا و او تصمیم گیرنده در این زمینه نیستند و توضیح داد که برای تصمیم گیری چهار تشکیلات وجود دارد که پس از نظر نهایی همه این تشکیلات، تصمیم گیری صورت می گیرد.

این تشکیلات شامل روسای فدراسیون های انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند می شود.

حتی نماینده فدراسیون فوتبال سفری به ایرلند داشت و عکس ها و طراحی های مختلف برای پوشش بانوان مسلمان را در اختیار مسئولان این "برد" قرار داد.

 

درست در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران این فعالیت را برای مجاب کردن مسئولان تصمیم گیرنده فوتبال آغاز کرده بود، "احمد" اهل اردن که عضو کمیته اجرایی فیفا است دست به کار شد و پایاپای با ایران برای محقق شدن خواسته استفاده از پوشش اسلامی برای بانوان مسلمان آغاز به فعالیت کرد.

حدود ۹ ماه قبل در اردن جلسه ای ترتیب داده و در این خصوص صحبت هایی با مردان تصمیم گیرنده فیفا انجام شد. در این نشست مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون مدارکی را در اختیار مسئولان انگلیسی قرار داد و و سپس طرحی های مختلف لباس هم در اختیار نمایندگان فیفا قرار گرفت.

 

تاریخ بعدی جلسه که در واقع تصمیم نهایی برای پوشش اسلامی گرفته می شود، ۳ مارس مصادف با ۱۳ اسفند در لندن است. چهار تشکیلات فیفا و چهار تشکیلات فدراسیون های تصمیم گیرنده شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند در این روز نظر خود را اعلام می کنند.

در طراحی جدیدی که فدراسیون ایران ارائه کرده مطرح شده که اگر گردنی به بازیکن فشار بیاورد خود به خود باز می شود و فشار را از گردن بازیکن خارج می کند.

 

در پی درخواست ایران برای برگزاری جلسه نهایی، جرمی والکر دبیرکل فیفا در ایمیلی به فدراسیون اعلام کرده با توجه به اینکه تنها فیفا در این خصوص تصمیم گیرنده نیست و "برد" متشکل از چهار فدراسیون انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند هم باید نظر بدهند، روز ۳ مارس این جلسه برگزار می شود.

 

در این خصوص مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون نیز به خبرنگار ورزشی فارس اظهار داشت: ما متن سه صفحه ای آماده کرده ایم که به زودی روی سایت فدراسیون هم قرار می گیرد. رایزنی برای پوشش اسلامی توسط ایران آغاز شده و سپس اردنی ها وارد عمل شدند. امیدوار هستیم که در جلسه لندن تصمیمات خوبی در این باره گرفته شود.

 

 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:40 ] [ mahiar ]

در ادامه هفته پایانی پیکارهای مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا عصر امروز یک دیدار دیگر از گروه سوم رقابت‌ها برگزار شد که با برتری یک بر صفر ازبکستان مقابل ژاپن همراه شد. 


 در این دیدار تشریفاتی که به منظور مشخص شدن تیم‌های اول و دوم صعود کننده از گروه سوم به مرحله دوم گروهی و به میزبانی ژاپن برگزار شد، ازبک‌ها با تک گل شادرین در دقیقه 54 مقابل حریف قدرتمند خود به برتری رسیدند تا با 16 امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شوند. ژاپن نیز با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.

 دیگر دیدار این گروه را تاجیکستان و کره‌شمالی برگزار کردند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 *جدول رده‌بندی گروه سوم:

1-ازبکستان 16 امتیاز

2-ژاپن 10 امتیاز

3-کره‌شمالی 7 امتیاز

4-تاجیکستان یک امتیاز

 *برنامه سایر دیدارهای امروز در گروه‌های پنج گانه به شرح زیر است:

گروه اول:

عراق - سنگاپور

گروه دوم:

کره‌جنوبی - کویت

امارات - لبنان

گروه پنجم:

بحرین - اندونزی

ایران - قطر

 

 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:40 ] [ mahiar ]

پرسپولیس از ساعت 11 صبح امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف شهرداری تبریز رفت و با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.

* بازیکنان از ساعت 9:30 در ورزشگاه حضور داشتند و جلسه‌ای را با دنیزلی برگزار کردند.

*پرسپولیس با لباس قرمز و شهرداری با لباس سفیدرنگ به میدان رفتند.

*اسماعیل حلالی مربی تیم "ب" پرسپولیس تماشاگر ویژه بازی بود.

*در ابتدای بازی برخورد گرم مدیرروستا با پرسپولیسی‌ها و دنیزلی در نوع خود جالب بود.

*خبرنگاران و هواداران اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند اما 5،6 نفر از همراهان تیم شهرداری تبریز بازی را از نزدیک تماشا کردند.

*نوروزی از روی نقطه پنالتی و کاظمیان گل‌های پرسپولیس را زدند.


* در دقیقه 10 علی‌عسگر دچار مصدومیت شد و جای خود را به شیری داد..

* 40 هوادار پشت درهای بسته مانده بودند.


* پست بازی مهدوی‌کیا در این دیدار چند بار تغییر کرد. او ابتدا در هافبک راست بازی کرد، سپس به دفاع راست رفت و در انتها پشت سر مهاجمان بازی کرد.


* دنیزلی در بازی امروز سعی داشت بازیکنان خود را در پست‌های جدید بشناسد.


*دنیزلی برخی از موارد را از طریق مهدوی کیا به بازیکنان منتقل می‌کرد.


* پرسپولیسی‌ها فردا برای تشکیل اردویی چهار روزه و یک بازی تدارکاتی راهی قطر خواهند شد و سپس به عربستان می‌روند. این تیم 17 اسفند در چارچوب لیگ قهرمانان به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

 

 

 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:39 ] [ mahiar ]

به نقل از روابط عمومي باشگاه سپاهان، شاگردان زلاتکو کرانچار امروز(چهارشنبه) در دومين ديدار دوستانه خود در اردوي تدارکاتي ترکيه به مصاف تيم اسلاويا بلاروس مي روند.

اين ديدار ساعت 18:30 به وقت محلي در زمين کمپ آنتاليا برگزار مي شود.

طلايي پوشان در اولين ديدار تدارکاتي خود با نتيجه پرگل 5 بر1 کايرات قزاقستان را مغلوب کرده بودند.

گفتنی است، تمرين ديروز صبح سپاهاني‌ها به علت بارش شديد باران و رعد و برق در سالن برگزار شد.

 
به نقل از سایت باشگاه سپاهان، قائم مقام شرکت فولاد پوسکو کره جنوبی اسپانسر باشگاه پوهانگ استیلرز به همراه هیئت همراه در باشگاه سپاهان حاضر شد و با مدیران ارشد باشگاه به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار مهندس ترابیان رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان با ابراز خشنودی از حضور مقامات شرکت پوسکو و باشگاه پوهانگ در اصفهان، با اشاره به فعالیت ها و افتخارات سپاهان در ورزش  پیشنهاد سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان را مبنی بر دیدار دوستانه دو تیم مطرح کرد که با این دیدار دو باشگاه بزرگ آسیایی  همکاری های مشترک و راه جدیدی را می توانند آغاز می کنند.

وی تاکید کرد: براساس این پیشنهاد دیدار دوستانه تیم های فوتبال دو باشگاه به صورت رفت و برگشت در ایران و کره جنوبی می تواند آغاز و نقطه عطف این همکاری ها باشد و در آمد حاصل از آن هم می تواند به بیماران سرطانی اختصاص یابد.

دکتر چو قائم مقام شرکت پوسکو(اسپانسر باشگاه پوهانگ) هم در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در باشگاه سپاهان ایران گفت: همکاری های دو باشگاه بزرگ سپاهان و پوهانگ استیلرز که از سوی دو قطب بزرگ صنعتی آسیا حمایت و پشتیبانی می شوند می تواند تاثیرات مثبت و مطلوبی برای دو مجموعه در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیدار دوستانه رفت و برگشت دو تیم پوهانگ استیلرز و سپاهان که هر دو از بزرگان ایران و کره هستند و سابقه حضور در جام باشگاه های جهان را در کارنامه خود دارند می تواند شروع خوبی برای این همکاری ها باشد.

چو تصریح کرد: برپایی این دیدار در ایامی که دو تیم در لیگ های خود رقابت نداشته باشند می تواند دیداری جذاب و دیدنی برای هواداران دو باشگاه باشد.

ترانسفر بازیکن، برگزاری برنامه های آموزشی مشترک و تبادل اطلاعات و عقد قرارداد رسمی همکاری از دیگر محور سخنان مقامات دو باشگاه بود.

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:35 ] [ mahiar ]

روز ششم و پاياني رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا، امروز(چهارشنبه) با ديدار حساس دو تيم استراليا و عربستان در گروه چهارم آغاز شد.

فرانک رايکارد و شاگردانش که در 5 بازي گذشته نتوانسته بودند امتيازات لازم براي صعود به مرحله بعد را به دست بياورند، همه چيز را در گرو پيروزي مقابل استراليا آن هم در خاک اين کشور مي‌ديدند. البته سعودي‌ها بازي‌ را بهتر آغاز کردند و در همان دقايق ابتدايي از ميزبان خود پيش افتادند.

عبيد (19) نخستين گل عربستان را وارد دروازه استراليا کرد. پس از اين گل "کانگوروها" که از حمايت هواداران خود برخوردار بودند با حملات متعدد خود روي دروازه عربستان بالاخره بوسيله بروسک (43) به گل تساوي دست يافتند. در شرايطي که نيمه نخست با همين نتيجه رو به پايان بود، الشمراني روي يک ضد حمله، گل دوم شاگردان رايکارد را به ثمر رساند تا عربستاني‌ها با پيروزي به رختکن بروند.

در نيمه دوم رايکارد که اميد زيادي به صعود به مرحله نهايي جام جهاني به همراه عربستان پيدا کرده بود، سعي داشت با نگه داشتن بازي در ميانه‌هاي زمين، اين نتيجه باارزش را حفظ کند. در اين ميان حمله‌هاي خطرناک استراليا که در راس آن‌ها هري کيول مهاجم کهنه‌کار اين تيم قرار داشت يکي پس از ديگري از دست مي‌رفت. با اين حال مهاجم پيشين ليورپول در يک حمله زيبا در نهايت کار خود را کرد و با يک بغل پاي حساب شده در دقيقه 73، دروازه عربستان را براي دومين بار باز کرد.

پس از اين گل سعودي‌ها که به نظر مي‌رسيد کاملا دستپاچه و به هم ريخته بازي مي‌کنند، در عرض 3 دقيقه 2 گل ديگر هم خوردند تا آرزوهاي صعود به جام جهاني را کاملا از دست رفته ببينند. بروسک (75) و برت امرتون (76) گل‌هاي سوم و چهارم استراليا را به ثمر رساندند تا اين تيم با 15 امتياز مقتدرانه به عنوان تيم صدرنشين از گروه D صعود کند.

در ديگر بازي اين گروه، عمان که پيش از ديدارهاي اين روز يک امتياز از عربستان کمتر داشت با پيروزي مقابل تايلند و با توجه به شکست عربستان، به مرحله بعدي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني صعود کرد. عمان اين بازي را با دو گل به سود خود به پايان رساند. عمان در نهايت با 8 امتياز بالاتر از عربستان 6 امتيازي در رتبه دوم اين گروه قرار گرفت.

پيش از اين بازي‌ها در گروه A چين که پيش از اين از دور رقابت‌ها کنار رفته بود، با نتيجه 3 بر يک بر مهمانش اردن غلبه کرد. همچنين در گروه C دو تيم حذف شده تاجيکستان و کره شمالي به تساوي يک ـ يک رضايت دادند. ديگر ديدار اين گروه را ژاپن و ازبکستان انجام مي‌دهند که اين ديدار تا دقيقه 45 بدون گل مساوي دنبال مي‌شود.

گفتنی است، در ادامه اين رقابت‌ها ايران در گروه E از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي ميزبان قطر است. در ديگر ديدار اين گروه نيز بحرين در خانه به مصاف اندونزي مي‌رود.

همچنين در گروه B دو ديدار همزمان برگزار مي‌شود که کره جنوبي ميزبان کويت است و امارات حذف شده بايد در خانه پذيراي لبنان باشد. از آنجا که به غير از امارات سه تيم ديگر اين گروه شانس صعود به مرحله بعدي را دارند، اين دو بازي به طور همزمان برگزار مي‌شود تا تکليف دو تيم صعود کننده از اين گروه نيز مشخص شود.

 
 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:34 ] [ mahiar ]

 

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17 امروز در دیدار آخر مرحله گروهی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می‌رود.

 کادرفنی ترکیب زیر را برای این دیدار انتخاب کرده است:

 مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، پژمان نوری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، محمد قاضی، علی کریمی و محمدرضا خلعتبری.


 تیم ملی پیش از این بازی صعود خود را به مرحله بعد مسجل کرده و امروز برای سرگروهی می‌جنگد.

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:31 ] [ mahiar ]

 

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17 امروز در دیدار آخر مرحله گروهی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می‌رود.

 کادرفنی ترکیب زیر را برای این دیدار انتخاب کرده است:

 مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، پژمان نوری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، محمد قاضی، علی کریمی و محمدرضا خلعتبری.


 تیم ملی پیش از این بازی صعود خود را به مرحله بعد مسجل کرده و امروز برای سرگروهی می‌جنگد.

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:31 ] [ mahiar ]

کاروان تیم فوتبال پرسپولیس پنجشنبه یازدهم اسفند، ساعت یازده صبح تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کند تا اردویی چهار روزه را در قطر برگزار کند.

بر همین اساس و با اعلام سایت قطری دوری الکاس قرار است سرخپوشان جمعه آینده به مصاف تیم الاهلی، تیم آخر جدول رده‌بندی لیگ ستارگان قطر خواهد رفت.

پرسپولیسی‌ها که خود را برای دیدار مقابل الهلال عربستان از هفته اول رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند دوشنبه 15 اسفند ساعت 15:15 به وقت محلی دوحه را به مقصد ریاض ترک خواهند کرد.

 

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:58 ] [ mahiar ]

به نقل از سایت باشگاه سپاهان، تیم سپاهان در کمپ آنتالیا مقابل K.A.K قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه پرگل 5 بر یک به پیروزی رسید.

رضا ناصحی(2گل)،مهدی کریمیان، برونو سزار و سوکای گل های سپاهان را به ثمر رساندند.

دیدار تدارکاتی بعدی سپاهان در اردوی ترکیه در مقابل اسلاویا بلاروس خواهد بود.

 

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:51 ] [ mahiar ]

Liga BBVA: Rayo Vallecano- Real Madrid: Cristiano Ronaldo

کریستیانو رونالدو با این گل 3 امتیازی فاصله رئال و بارسا را حفظ کرد

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:50 ] [ mahiar ]

شب گذشته دیدار نهایی این جام در ورزشگاه ویمبلی لندن در حضور ۸۹ هزار تماشاگر میان لیورپول و کاردیف انجام شد. این دیدار در وقت قانونی و اضافی 2 بر 2 به پایان رسید اما در ضربات پنالتی لیورپول ۳ بر ۲ پیروز شد و در مجموع 5 بر 4 به برتری دست یافت.

در این بازی جو میسون ۱۹ و تورنیر ۱۱۸ برای کاردیف و مارتین اسکورتل ۶۰ و دیرک کوییت ۱۰۸ برای آنفیلدی‌ها گل زدند.

در ضربات پنالتی سه بازیکن کاردیف ضربات شان را از دست دادند تا لیورپول برای اولین بار از سال 2006 صاحب یک جام شود. برای لیورپولی ها کوئیت، داونینگ و جانسن ضربات پنالتی را به گل تبدیل کردند و جرارد و چارلی آدام توپ های خود را از دست دادند.

لیورپول پیش‌تر در سال‌های ۱۹۸۱، ۱۹۸۲، ۱۹۸۳، ۱۹۸۴، ۱۹۹۵، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳ این افتخار را کسب کرده بود.

 

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:44 ] [ mahiar ]
اسکوییل لاوتزی در دقیقه 59 تنها گل دیدار را زد تا چهارمین گل خود در هشت روز گذشته را بزند. او در سه بازی به این تعداد گل رسیده.

این پنجمین باخت پیاپی اینتر بود.

ناپولی در نیمه اول موقعیت‌های بیشتری داشت و چند بار به زدن گل نزدیک شد. لاوتزی بازیکن خطرناک آنها بود. اینتر هم یک بار با ضربه ایستگاهی وسلی اسنایدر خطرساز شد.

کلودیو رانیری بین دو نیمه دو تعویض عجیب انجام داد و اسنایدر و دیه‌گو فورلان را بیرون آورد و ایوان کوردوبا و جیامپائولو پاتزینی را به میدان فرستاد.

ناپولی به تدریج حکمران بازی شد و در نهایت به گل رسید. ادینسون کاوانی توپ را به بلریم ژمایلی داد و او پس از جا گذاشتن دو نفر به لاوتزی پاس داد. توپ به خوبی به این بازیکن آرژانتینی نرسید، اما او توانست آن را مهار کند و با ضربه‌ای زیبا جای واکنشی برای ژولیو سزار باقی نگذارد.

اینتر دست به حمله زد و در دقیقه 79 بود که روی فرار مارکو فارائونی، سالواتوره آرونیکا به عنوان آخرین مدافع روی او خطا کرد و با کارت قرمز اخراج شد.

در دقایق پایانی هم به نظر می‌رسید والتر زونیگا روی پاتزینی خطای پنالتی انجام داده باشد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

با این حال اینتر نتوانست به گل تساوی برسد و ناپولی با 10 نفر پیروز شد و با شکست سنگین رم مقابل آتالانتا جای این تیم را در رده پنجم گرفت.

اینتر هم از رده سوم جدول 9 امتیاز دور شد و به این ترتیب کار بسیار دشواری برای راهیابی به لیگ قهرمانان فصل بعد دارد.

اینتر از آخرین باری که توانسته گلی بزند تاکنون 11 گل دریافت کرده است و زنگ هشدار برای رانیری به صدا درآمده است.
[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:43 ] [ mahiar ]

دکتر حیدریان که ساعتی پیش زانوی مجتبی جباری را جراحی کرد تا مشکل آسیب دیدگی مینیسک پای این بازیکن را برطرف کند درباره جراحی زانوی جباری گفت: عمل با موفقیت انجام شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست. جباری بازیکن باهوش و با اراده‌ای است و اطمینان دارم که به زودی می‌تواند به میادین فوتبال برگردد. مجتبی جباری پس از جراحی در شرایط مناسبی به سر می‌برد.

 

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:42 ] [ mahiar ]

محمود سالارکیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: وینگادا از باشگاه پرسپولیس به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرده و در این شکایت خود اعلام کرده که باشگاه پرسپولیس بخشی از مطالبات مالی وی را پرداخت نکرده است و بر این اساس این کمیته حکمی نیز صادر کرده است.

وی در همین خصوص افزود: در نامه فیفا که به دست ما رسیده از باشگاه پرسپولیس خواسته شده که مطالبات مالی وینگادا پرداخت شود و در آن هیچگونه تهدیدی مبنی بر کسر امتیاز از باشگاه پرسپولیس قید نشده است. 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه هنوز فیفا رای قطعی در این خصوص صادر نکرده، خاطرنشان کرد: ما بر روی این رای فیفا اعتراض خود را نوشته ایم و در آن قید کرده ایم که سرمربی پیشین پرسپولیس به تعهداتش که در قرارداد وی قید شده، عمل نکرده است

وی در خصوص این تعهدات گفت: به عنوان نمونه این تعهدات به بحث ارتقای جایگاه تیم در لیگ برتر، جذب بازیکنان طراز اول، گرفتن نتیجه در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و ... باز می گردد و در پرونده وینگادا کاملا حق با باشگاه پرسپولیس است.

سالارکیا تاکید کرد: در حال حاضر منتظر پاسخ فیفا به اعتراض خود هستیم و حتی اگر ما را احضار کنند نیز از هیچگونه تلاشی برای آنکه حقی از تیم پرسپولیس ضایع نشود، کوتاهی نمی کنیم.    

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:41 ] [ mahiar ]

کنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه‌اي به فدراسيون فوتبال اسامي داوران الريان قطر و استقلال ايران در ليگ قهرمانان آسيا 2012 را اعلام کرد.

اسامي داوران اين ديدار که در تاريخ 16 اسفند 90 در دوحه قطر برگزار مي‌شود به شرح زير است:
داور: بنيامين ويليامز از استراليا
کمک داور اول: جيمز ماتيوکريم از استراليا
کمک داور دوم: هاکان آناز از استراليا
داور چهارم: محمد عبدالحسين جمعه جميل از بحرين
ناظر بازي: سليمان معتصم از اردن
ناظر داوري: شمس المائدين از سنگاپور

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:51 ] [ mahiar ]

تیم فوتبال الجزیره که در گروه A مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های استقلال ایران، نسف قارشی ازبکستان و الریان قطر همگروه است، شنبه شب در چارچوب هفته نهم از مرحله گروهی مسابقات جام اتصالات امارات به مصاف الوحده رفت.

این بازی که میزبانی تیم فوتبال الجزیره در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی برگزار شد در پایان به برتری یک بر صفر تیم الجزیره انجامید تا این تیم با 22 امتیاز صدرنشین گروه A مسابقات فوتبال جام اتصالات امارات بماند و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.
 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:50 ] [ mahiar ]

 

دکتر کیهانی در مورد اینکه با برداشتن پین از پای تیموریان این بازیکن از چه زمانی می تواند تمرینات را شروع کند، اظهار داشت: هنوز پین این بازیکن را برنداشتم. کنگره ای در کیش بود و من در تهران نبودم. امروز قرار است تیموریان را ببینم.

وی افزود: برداشتن پین عمل جراحی نیست و یک عمل سرپایی است که ۵ دقیقه هم زمان نمی برد. این بازیکن از فروردین می تواند تمریناتش را شروع کند.

 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:49 ] [ mahiar ]

تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۱۱ صبح امروز در دیداری تدارکاتی در ۳ نیمه ۳۰ دقیقه‌ای به مصاف پیکان رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهد.

گل این دیدار را طهماسبی بازیکن پیکان به اشتباه وارد دروازه تیمش کرد. البته قرمزپوشان ۲ ضربه به تیر دروازه پیکان زدند.

پولادی پس از این بازی برای پیوستن به اردوی تیم ملی از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شد.

 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:49 ] [ mahiar ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

جدیدترین اخبار فوتبال را از ما بخواهید
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 474
بازدید دیروز : 73
بازدید هفته : 602
بازدید ماه : 600
بازدید کل : 64506
تعداد مطالب : 401
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1